Menedzsment

Azért olvasnak blogot is (Forrás: hmme.wordpress.com)
Azért olvasnak blogot is (Forrás: hmme.wordpress.com)
Forrás: hmme.wordpress.com

Marketingesek a digitális korban

A marketingvezetők nagy része nem tart lépést a szakmájukat átformáló digitális trendekkel, nem követi fogyasztóik online véleménynyilvánításait. Az elmélyüléshez azonban sokan tartózkodóan viszonyulnak, ugyanakkor a vezetők jó része kiszorítva érzi magát vállalatának termékfejlesztési és árpolitikai döntéseiből.

A mobileszközök használata, a közösségi médiumokban indított kampányok, az online eladásösztönzés ma már a marketingkommunikációs tervek alapeszköztárához tartoznak, ismertségük és elfogadottságuk mégsem egységes – derül ki az IBM egyik friss, globális kutatásából. A megkérdezett marketingvezetők szerint az elmúlt években radikálisan megváltoztak az ügyfelekkel, fogyasztókkal való kapcsolattartás eszközei, és ez a változás folyamatosnak mondható.

Azért olvasnak blogot is (Forrás: hmme.wordpress.com)
Azért olvasnak blogot is (Forrás: hmme.wordpress.com)

A marketingvezetők 26 százaléka olvas blogokat; 48 százaléka a fogyasztók, 42 százaléka a véleményvezérek értékeléseit is követi, hogy a leszűrt információkat később  marketingstratégiai döntésekben is hasznosítsa. A nyilatkozók 56 százaléka kulcsfontosságú csatornának tartja a közösségi médiát a márkaelkötelezettség erősítésében, de továbbra is problémát jelent számára, hogy értékes információkat nyerjen a fogyasztók által generált tartalmakból.

A fogyasztók széles körben osztják meg tapasztalataikat online csatornákon, így egyre erősebb befolyást gyakorolnak a márkákra. Ez új megközelítéseket, eszközöket és képességeket kíván a marketingszervezetek és vezetőik részéről. A marketingvezetők tisztában vannak a változó környezettel, de nehezen reagálnak rá.  A válaszadók több mint fele nem érzi magát elég felkészültnek arra, hogy a piacot erősen befolyásoló eszközöket kézben tartsa és irányítsa – legyen szó közösségi médiáról vagy a fogyasztók bevonását célzó más online megoldásokról.

Arra a kérdésre, hogy az elkövetkező 3-5 év során milyen tulajdonságok lesznek szükségesek a személyes sikerükhöz, a marketingvezetők 28 százaléka a technológiai kompetenciát, 25 százaléka a közösségi média terén szerzett tapasztalatot, 16 százaléka pedig a pénzügyi éleslátást adta válaszul.