Menedzsment

09_Juhasz_Lajos_420
Forrás: -
Legfontosabb a stabilitás

Emberi kiszervezés

Viszonylag könnyű motiválni egy dolgozót, ám ezt a cégvezetőnek is fel kell ismernie. A legjobban akkor cselekszik, ha stabil munkahelyet teremt. Juhász Lajost, a Navigator Informatika vezérigazgatóját kérdeztük.

Juhász Lajos, Navigator Informatika
Juhász Lajos, Navigator Informatika
– Vissza tud emlékezni, mi volt a legfontosabb motivációja, amikor először munkába állt?

– Az informatikában rejlő kreativitás, illetve az ágazatnak az a tulajdonsága, hogy viszonylag hamar old meg problémákat. S ez hozzájárul az ember sikerélményéhez is.

– Első munkahelyén sikerült megtalálnia a vezetésnek az Ön „motivációs pontjait”?

– Igen, nekem mint fejlesztő-rendszergazdának szerencsém volt. Egy logisztikai cégnél kezdtem, s ez egyike azoknak a területeknek, ahol az it viszonylag korán kezdte támogatni az értékteremtő folyamatokat. A cég vezetője is felismerte ezt a lehetőséget, s együtt sok kreatív dolgot hoztunk létre.

– Melyik munkahelyén tudott a legjobb légkörben dolgozni? Miben tért el az összes többitől?

– Nehéz kérdés… Összességében talán a jelenlegit, a Navigatort emelném ki. Jó a csapat, több sikert érek el, s ez nálam hangulatbefolyásoló tényező. Az előző helyemen, a WalliTrade-nél viszont családias volt a légkör.

– Ön szerint 2013-ban mivel lehet leginkább motiválni egy dolgozót?

– Egyértelműen a kiszámítható, stabil munkahellyel. A pénz és a továbbképzés azért nem játszik szerepet, mert egy informatikusnak „alapból jár” a piaci szintű juttatás és az oktatás. Különben máshová megy.

– Hisz Ön a rövid távon alkalmazott demotiváció sikerében?

– Az outsourcing ágazat, amelyben dolgozunk, félkatonai szervezetet kíván. Nálunk is ennek megfelelő mennyiségben léteznek demotiváló tényezők. S hiszem, ennek tartósan így is kell lennie. S az emberek ezt el is fogadják. Ha valaki nem illeszkedik be, a csapat maga veti ki.

– Tud olyan területet említeni, ahol a túlzott csapatmunka már-már negatív hatású lehet?

– Eddig nem találkoztam túlzott csapatmunkával. Túlbonyolított adminisztrációval viszont igen, s ezen bukott is el projekt.

– Mennyit változott a „lojalitás” Ön szerint az elmúlt 10–15 évben a dolgozók körében?

– Már nem jelent értéket, legfeljebb a régi munkatársak körében. A munkaviszony üzleti érdekkapcsolattá vált.

– Mit gondol a generációs ütközésekről?

– Nálunk ilyesmi nincs, mivel a munkatársak azonos generációhoz tartoznak. Egyébként kerülöm az ilyen helyzeteket, mert az it-ben nehezebb dolgozni az idősebb generációval a „fontolva haladásuk” miatt.

– A dolgozók magánéletét hermetikusan elzárják a munkától, vagy Önök törekednek arra, hogy a cég arra is pozitív hatással legyen?

– Szűkebb csoportokon belül mindenki tud a másik magánéletéről, gyakran együtt is szórakoznak. Ugyanakkor megkértem a kollégákat, ne terheljék egymást magánéleti gondjaikkal. Nyílt napokat sem rendezünk.

– Mit emelne ki, miért érdemes egy meglévő vagy leendő dolgozónak Önöknél dolgoznia?

– Három dolgot: rögzített karrierút, amely komoly fejlődést biztosít; összetartó, lehetetlent nem ismerő csapat; kiszámítható fejlődés.

– Ma, 2013-ban mi az Ön legfontosabb motivációja?

– A növekedés ugyanezen a piacon. Apró, megfontolt lépésekkel egyre biztosabb távolba kerülni a válságtól.