work

51_upload_timeline_2015_420
Forrás: -
Tévézés, mozizás, szabadidő eltöltése

Upload your life!

Egyre több próbálkozást láthatunk az üzleti életben, amelyek a hazai prémium vásárlók megszólítására fókuszálnak. Érthető a trend, hiszen a gazdasági válság piacrendező hatásának végeredménye, hogy a társadalom egy nem is annyira elenyésző része „felemelkedett” és igazi minőségre vágyik.

Nem maradhat le a telekommunikáció területe sem a több gazdasági szektor mögött, hiszen minden másban élenjáró. Nemrég láthattuk egy érdekes, az Upload névre hallgató, ma még világviszonylatban is egyedülálló szolgáltatás első kommunikációját. Az Upload a tévézési szokásokat kívánja új alapokra helyezni, de a portfólió ennél merészebb távlatokat fogalmaz meg. Három alapvető pillére pillére, az UploadTV, az UploadMovie és az UploadLife szolgáltatások egy kosárba kerültek, és a nem titkolt cél a modern életet élő, prémium célcsoport teljes „lifestyle” tevékenységének lefedése.

 


 

 

Már itt az új tévékorszak

Mint az köztudott, az elmúlt években a tévé- és filmnézési szokások teljes mértékben átalakultak. A hagyományos, lineáris televíziózás egyre inkább háttérbe szorul, főként a fiatalabb, „X”, „Y” generációk életében. Átveszi a helyét a vod (video on demand) tartalmak alkalmazása. Ki ne ismerné a YouTube adta lehetőségeket? A torrentoldalakat meg nem is érdemes, és hivatalosan nem is szabad „isteníteni”.

Egy biztos: ma már nem akarunk időhöz kötve tévézni. Sok szolgáltató próbálkozik ennek az új trendnek a kiszolgálásával, és bár prémiumnak nevezik a szolgáltatást, általában egy adott filmtárhoz való, általános vagy bizonyos feltételekhez kötött hozzáférésről van szó. Ezt a már ismert csomagokhoz rendelik hozzá, és a koncepciót az előfizetők nem igazán alkalmazzák, legalábbis nem a várt mértékben.

 

AZ Upload megközelítés

Az Upload elve, hogy minden területet másként közelít meg. Egyrészt nem áll meg a televíziózás élményénél, hanem az előfizető teljes szabadidejét szeretné menedzselni. Ezért hozta létre az UploadLife szolgáltatást, amely tulajdonképpen egy igen exkluzív „lifestlye” hálózatot jelent. Az előfizetők, az UploadLife kártya tulajdonosai, az elfogadóhelyeken exkluzív lehetőségeket, kiszolgálást kapnak. Nem az engedményrendszerre koncentrálnak, mint azt sokan tették előttük – bár vip-kedvezményekről itt is beszélhetünk – hanem a kiemelt figyelemre és bánásmódra. Az elfogadóhelyeket az üzleti stratégiában meghatározott célcsoport alapján keresték meg és fogadták el, ennek köszönhetően nem véletlen a tény, hogy a legtöbb közülük nem volt még semmilyen hálózatnak a tagja.

A másik fontos különbség a filmtár menedzselése terén mutatkozik. Az UploadMovie tartalommenedzselése mögött nemzetközi filmszakértő csapat dolgozik, akik nem mennyiség, hanem minőség szerint válogatják a szintén célcsoportjuknak megfelelő filmeket. Ez több, kis stúdióval történő, munkásabb szerződéskötést is jelent, de a lényeg, hogy az előfizetők valódi értéket kapjanak. Az UploadMovie csomagban minden hónapban meghatározott mennyiségű film található, minden napra egy, viszont valóban minőségi mozi.

 

Az Upload prémium hozzáállása

Az Upload valóban prémium jelleggel közelíti meg ezt a piacot, és a háttérmunkára igen nagy figyelmet fordít, tulajdonképpen egy új szintet hoz létre a telekommunikációs piacon. Ezzel a recepttel ebben az évben indulnak tovább nemzetközi piacok felé. Mindez az árazásban  és a médiabox technológiai színvonalában is kifejeződik, vagyis nem számítanak több százezres előfizetői körre, ez nem is lehet cél. A szolgáltatás regionális és lokális jellegű – az UploadLife elfogadóhelyek miatt –, ami igen intenzív munkát ró a cégmenedzsmentre. Viszont, ami prémium, az sosem lehet tömeg. Ha ezt az alapelvet szem előtt tartják, akkor ott a helyük a piacon.