work

32_Bellagh_Szabolcs_420
Forrás: -
Télen telel, nyáron nyaral

Logisztikusból üzletfejlesztő

Nem egy tipikus karrierút, az biztos. Ráadásul az sem elhanyagolandó tény, hogy ebbe az átmenetbe Bellágh Szabolcs életében jó 16 év SAP-zás is „bejátszott”.

Bellágh Szabolcs, Teradata
Bellágh Szabolcs, Teradata
– Hogyan lesz valaki a kereskedelemben tevékenykedő logisztikai menedzserből egy világszerte ismert iparági cég üzletfejlesztési menedzsere?

– Ha más területen próbálja ki és ismeri meg a szakmát az ember, jobb rálátása lesz bizonyos dolgokra. Egyetem után a Coop Hungary logisztikai menedzseri pozíciójában ismertem meg, milyen közép- vagy hosszú távra megtervezni bizonyos projekteket. Három év után az akkoriban Coopers & Lybrand DYNAsoft céghez kerültem, SAP-tanácsadással foglalkoztam. Két négyéves időszak következett az életemben, amelyek folyamán a cég akvirálásával megalakult a PricewaterhouseCoopers, majd az üzletág, ahol dolgoztam, az IBM részévé vált. A következő kétszer négyéves ciklust az SAP-nál töltöttem. Itt az első négy évben szintén tanácsadással foglalkoztam, a második négy évben viszont már kifejezetten az üzletfejlesztéssel. 16 év SAP után azonban elérkezettnek láttam az időt egy komolyabb váltásra. Így jött képbe a Teradata, ahol immár másfél éve tevékenykedem üzletfejlesztési menedzserként.

– Milyen jellegű üzletfejlesztés zajlik a cégnél, s pontosan mi az ön feladata?

– Amikor idekerültem, meglehetősen visszafogott értékesítés zajlott a cégnél. Az emberek idehaza ekkor kezdtek el ismerkedni a cég nevével, egyáltalán a tevékenységével. Azt a feladatot kaptam, hogy változtassak az akkori állapoton, azaz ismertessem meg a hazai vállalatokkal, mire is jó nekik a rendelkezésükre álló adatvagyon, a lehetőségek kiaknázásában hogyan tud segíteni a Teradata.

– Mit gondol, miben rejlik a vállalat sikere?

– Talán éppen abban, hogy a vállalati adatvagyon használatának előnyeire ébreszti rá a cégeket. Abban is próbál partner lenni, hogy üzleti iparági tanácsadás területén olyan együttműködést tudjon kialakítani az adott vállalattal, amely segíti az adatok feltárásában is. Ez nagyon hasznos tud lenni, hiszen a cégeknél erre általában ma még ritka a kompetencia.

– Mi motiválja a munkájában?

– Alapvetően az dolgozik bennem, hogy az ügyfelekkel kommunikálva sikerül-e valami olyat találni egy cégnél, amelynek megváltoztatásával, vagy egy adott probléma megoldásával hatékonyabbá tudjuk tenni a működést. Természetesen a környezetemre is igyekszem „ráragasztani” ezt a gondolkodásmódot.

– Hogyan tudja összeegyeztetni a munkát a magánélettel?

– Ez nagyon nehéz kérdés. Negyvenöt éves vagyok, húsz éve dolgozom, ebből tízet nagyon feszített tempójú munkával töltöttem tanácsadóként. Mióta az üzletfejlesztés területén tevékenykedem, megtanultam, hogy bár ebben a szakmában is lehet éjt nappallá téve dolgozni, szükséges bizonyos egyensúly megteremtése.

– Apropó, hogyan szokott kikapcsolódni?

– Télen a síelésé a főszerep, de szeretek focizni, fallabdázni, mostanában pedig egyre gyakrabban ragadok teniszütőt. Nyáron szívesen szörfözöm, vitorlázom, imádom a vizet, főleg a Balatont, a magyar tenger nálam minden másik előtt van. Nyolc hónapos a kislányom, igyekszem vele és a feleségemmel minél több időt együtt tölteni.