Vezércikk

03_1.jpg
Forrás: ITB

Koronavírus versus HR

Sokat gondolkoztam, hogy mit kell ilyenkor írni vezércikk gyanánt, mert hát hiába a több tízéves tapasztalat, ilyen eseményeket még nem láttam, nem tapasztaltam. Felelős vezetőként ilyenkor azt teszi az ember, hogy figyeli és gyűjti az információkat, beszél fontos emberekkel, aztán az így kapott „adatokat” a megfelelő bizalmi emberével értékeli. Ennek következményeként úgy döntöttem, azt az írást közlöm, amely hamarosan felkerül a Human Hungary 2020 – Parfüm konferencia programoldalára is, és amelyet a tartalomért felelős stratégiai partnerünk a rendkívüli helyzetnek köszönhetően a konferencia programjába pluszban beillesztett rész felvezetéseként adott.

A konferencia természetesen a hagyományoktól eltérően most virtuális megoldásokból tevődik össze. Az ITB konferenciáin, így a HUMAN HUNGARY-n is, annak 2013-as indulásától kezdve a tartalomra helyeztük a hangsúlyt. Azokhoz a vezetőkhöz szóltunk, akik olyan nemzetközi és hazai piacon alkalmazható tudást akartak gyűjteni, amelyet a gyakorlatban is sikeresen tudnak alkalmazni. Éppen ezért az online konferenciára történő áttérés a mi esetünkben nem okoz észrevehető változást. Ezzel a HUMAN HUNGARY 2020 - PARFÜM alcímet viselő konferencia egyedi lesz, új utat nyit a hazai konferenciavilágban.

A technikai tudnivalókról, a program további részleteiről a konferencia folyamatosan frissülő microsite-ján tájékozódhatnak. És természetesen Önök is kérdezhetnek az itbevent@itbusiness.hu email címen, az ITB Facebook- és LinkedIn- (ITB média-tudásközpont) oldalán.

Addig is, amíg nem találkozunk az első hazai virtuális B2B-konferencián, vigyázzanak magukra!

 

„Nehéz megszólalni egy ilyen helyzetben, hiszen mindenkinek van szülője, nagyszülője, gyereke, párja, rokona, ismerőse, barátja, akiért aggódik. A menedzserek emellett még felelősséggel tartoznak a cégeiknél dolgozó emberek jelenéért, jövőjéért is. Mi sem vagyunk ezzel másként az ITB-nél. Az óvintézkedéseket megtettük, ennél többet most egyelőre senki nem tud lépni magánemberként. Üzletileg azonban vezetőként, no pláne cégvezetőként, HR-vezetőként mindannyian jól tudjuk, hogy mostantól nagyon nehéz, ismeretlen korszak következik.

A válság fogalma és jelensége nem ismeretlen már az üzleti szereplők számára. Egyre több szakember hasonlítja a mostani gazdasági jelenséget a 2008-as nemzetközi gazdasági válsághoz. Csak amíg a 2008-as válság, valamivel több mint 10 évvel ezelőtt, az üzleti életből, egy adott gazdasági szektorból indult, most ebben a helyzetben teljesen más típusú és természetű krízissel van dolgunk: a magánéletünket érte támadás, az tevődik át az üzleti életre, a legtöbb gazdasági szektorra. Ez alapján konkrétan HR-típusú válságról beszélhetünk üzleti környezetben, amelynek az alapja ráadásul egy valós, veszélyes kórokozó! Azt már csak a szakemberek erősítik meg, hogy ennek a válságnak több, egymástól eltérő periódusa lesz: az első mintegy 3 hónap, majd az azt követő, nagyjából szeptemberig tartó időszak, és a legutolsó fázis, a vakcina forgalomba helyezéséig.

Ezekben a periódusokban olyan HR-kihívásokkal találjuk majd szembe magunkat, amelyek nem jó, nem megfelelő időben történő menedzselése komoly, akár végzetes károkat okozhat a cégeknek, szervezeteknek, munkaadóknak, munkavállalóknak. Ezekre a helyzetekre készítjük fel a HUMAN HUNGARY 2020 virtuális konferencia résztvevőit.

Az adatgyűjtések, trendelemzések már elkezdődtek, amelyben a Mentors & Partners Group, a nemzetközi szinten jegyzett business mentoring cég a stratégiai partnerünk. A HUMAN HUNGARY 2020 virtuális rendezvényre elegendő mennyiségű és mélységű információ áll majd rendelkezésre ahhoz, hogy az amúgy is komoly egyéni és társadalmi tragédiákat okozó vírus a lehető legkisebb károkat okozza az üzletben.”