Strategy

22_beehive_420
Forrás: -
Együtt, különlegeset előállítani: KAPTÁR

Az első prémium telekommunikációs központ és hálózat Magyarországon

Az elmúlt években igen nagy volt a törekvés arra az üzleti szférában, hogy szakmailag minőséginek mondható szolgáltatások által teremtsenek valódi érdekközösségeket. Ahol az érdek nem kizárólag az azonnal megszerezhető pénz, hanem a közép- és hosszú távú fejlődést, a jövőépítést meghatározó professzionális környezet megteremtése. A telekommunikációs terület első ilyen hírnöke a KAPTÁR.

Arról már a Behaviour magazin hasábjain is beszámoltunk, média területen sem számít újnak, hogy egy igényesebb üzleti kör megjelenésével, gazdasági a válság után felfejlődésével előtérbe kerültek az ún. „tudásközpontok”. Ezek egyértelmű feladata, hogy egy adott szakmán, gazdasági szektoron belül valódi szakmai műhelyt képezzenek, ezzel megadva tagjaiknak az üzleti élethez szükséges legfontosabb, elsősorban menedzsment tudást. Egyesülések persze mindig is voltak, akárhogy is hívták őket, de az érdek mindig a konkrét pénzkereset, a megkapható plusz engedmény, vagy azonnali plusz üzlet volt a háttérben. A tudásközpont is fontosnak tartja azt, hogy tagjai jól járjanak, csak az egyszerű és inkább rövidtávú pénzügyi gondolkodáson túl hosszabb távú megközelítést alkalmaz. Ezzel szabadságot enged tagjainak, hiszen ők a megszerzett tudásukat – az értékesítésben, menedzsmentben, marketingben, pénzügyben stb. – nemcsak az adott közösségben tudják felhasználni, hanem az örökre az övék marad, használható lesz, bármilyen vállalkozásba is kezdjenek a későbbiekben.

 


 

 

Professzionális háttér

Ha telekommunikációs megoldásokról beszélünk, ebből az iparágból szeretnénk bevételt, akkor a tudás megszerzésének biztosítása mellett kritikus feltétel a tökéletes it-környezet megteremtése is, hiszen az eladások motorjáról beszélünk.

Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy ahány szolgáltató, annyi rendszer. Van, amelyik jó, van, amelyik nem, a hálózatban résztvevő pedig ha eszi, ha nem, nem kap mást. Azonban az elmúlt években ezek a „kis viszonteladók” kinőtték magukat, és itt-ott igen komoly céges környezetet építettek, komoly bevételtermelő képességgel, előfizetői bázissal.

Egyre nagyobb az igény a független it-környezet megteremtésére, amely egyrészt stabil, másrészt saját tulajdon, hogy egy-egy szolgáltatóváltás esetén ne legyenek migrációs gondok. Persze, fejleszteni igen drága egyszeri befektetés, és még mindig nem lehet tudni, mennyire működőképes a végén.

 

Első független központ

E két alapproblémára biztosan megoldást nyújt a KAPTÁR. A nemrég létrejött telekommunikációs, prémium viszonteladói hálózat nyugati megoldásokat mintáz a módszerével. Független mivoltát a szolgáltatások sokszínűsége biztosítja, hiszen termékkínálatában több szolgáltató, a szolgáltatók közül adott területen a legjobb megoldása található meg. A legjobb pedig nem minden esetben a legolcsóbb, vagy éppen a dealer számára a legjobb árrést biztosító.

A KAPTÁR nem rövid távon gondolkozik, és erre ösztönzi tagjait is. Helyezzék a minőséget előtérbe, így valóban lojális előfizetői bázist tudnak építeni saját maguk számára. A komplex it-háttér is – bár multinacionális szolgáltatói környezetben évtizedeken keresztül alkalmazott és bevált – független megoldás, egyik szolgáltató érdekkörébe sem tartozik. A tudásháttér pedig nemzetközi, a nemzetközi cégek hazai képviseletei számára sem könnyen elérhető, és természetesen igazodik a tagok elvárásaihoz, értékesítési – és menedzsmenttudás-központú! Ez nyilván egyre fontosabb az új generációs viszonteladók számára, hiszen egy aktuális szolgáltatónak sosem lesz érdeke önállóan alkalmazható tudással ellátni tagjait, elősegítvén a saját hálózatok elhagyását. Márpedig e generáció cégvezetővé akar válni valódi tudással, értékesítőit pedig a legmagasabb szinten akarja képezni az eredmény érdekében.

 

A KAPTÁR

Nem meglepő módon a név méhekre való asszociációból származik. A méhek szorgosak, ami szép tulajdonság, de nem ez a fő üzenete az első, hazai, prémium telekommunikációs központ és hálózat létrejöttének. A méhek együtt különleges, egyedi terméket állítanak elő – a méz előnyeit nem kell bemutatni.

Együtt erősek, együtt okosak, és bár külön-külön is értékesek, együtt erősebbek is. Nos, ez mind igaz a KAPTÁR esetében is. Az első szolgáltatói szerződések megköttettek, az első dealerek már KAPTÁR-tagok, az it- és a tudásközpont felépült. Vagyis a nagy telekommunikációs piacnak van egy új szereplője, akiről valószínűleg egyre többet hallunk majd a jövőben.

 

 

Létjogosultság

Egyértelműen látszik, hogy a telekommunikációs piac magas fordulatszámon pörög. Az is jól látható, hogy a 90-es évek elején indult, ma már igen nagy ügyfélbázissal rendelkező regionális viszonteladók ügyfélköre elfáradt, és igen sok trónkövetelő van a piacon, akik már más megközelítéssel támadják a piacot, sőt, a piacvezetők is keresik az új irányokat. Professzionális felfogással akarnak céget építeni, nem felnőni a piac szelétől jobbra-balra sodródva. Nagy a harc a szolgáltatók között az új előfizetők megszerzéséért vagy épp megtartásáért, és heves a küzdelem a viszonteladók között is.

A KAPTÁR ebben a kiélezett harcban érdekes új szereplő: egyrészt termékkosarat biztosít viszonteladó tagjai számára, másrészt nemzetközi tudást ad, ezen felül pedig olyan szolgáltatói kapcsolatokkal bír, amelyekben a szolgáltatóval kizárólagos szerződéssel rendelkezik, ráadásul e szolgáltató a prémium vásárlókat szólítja meg. Ennek köszönhetően a piaci fogadtatása mind szolgáltatói, mind dealeri oldalon érthetően igen pozitív. A szolgáltatók egyértelmű érdeke a minél kisebb költséggel és energiával járó értékesítési hálózat működtetése, emellett a bevétel maximalizálása. A KAPTÁR a legkorszerűbb, és tagjai által a legütőképesebb, országos hálózatot biztosítja számukra, ami egyértelmű többletprofitot jelenthet.