2017-ben érzékeltük, hogy hogy a sikeres cégekről folyó TOP 52-es szavazás legalább annyira megmozgatta a hazai ICT-társadalmat, mint a sikeres menedzserekről szóló TOP 25-ös voksolás. Hiszen itt nemcsak a vezető érintett a szavazásban, hanem a teljes céges környezet, legyen szó mikrovállalkozásról, startupról, KKV vagy hazai nagyvállalatról, netán nemzetközi cégről.

A jelöltlista felállítása mindig tanulságos és egyben izgalmas, hiszen ahhoz, hogy az 52 cégből álló toplistát prezentáljuk, minimum kell 100 sikeres hazai ICT-cég, akire voksolni lehet. A szavazók további 10 cégre tehetnek még javaslatot a toplistában lévők mellett, indoklással, amelynek határideje: január 20. 12:00. A versenyben most csak azok „játszhatnak”, akik ICT-megoldások, szolgáltatások, termékek fejlesztésében, értékesítésében, bevezetésében utaznak.

Nem bíztuk a véletlenre, hogy a cégek tudomást szerezzenek arról, hogy ők bizony rajta vannak a 100-as jelölti listán. Leginkább azért, hogy a cég munkatársai is szavazhassanak, és ezzel is segítsék cégüket a győzelemhez. Természetesen a voksok összesítésénél a kapott szavazatok számát arányosítjuk a cég méretéhez, hogy egyenlő feltételeket teremtsünk a különböző méretű vállalatoknak.

Ami pedig a legfontosabb: szavazni az ITB Facebook oldalán és e-mailben lehet.

Mindig nagyon izgalmas az a folyamat, ahogy a FB-os, e-mailes és a szakmai zsűri szavazata alapján kialakul a végleges rangsor. A voksolásnál 50-50 százalékos súllyal esik latba a Facebookon illetve az e-mailben elküldött szavazat, ugyanis így jön létre a végső sorrend, amelyet március 3-án az ITBusiness & Technology konferencián este, a díjátadó gálán hozunk nyilvánosságra.

De addig is, az elkövetkező hetek a voksolásról szólnak. Irány az ITB Facebook oldala, jöhetnek a voksok a top52@itbusiness.hu címre! Sok mindent elmondtunk a Top 52 szavazással kapcsolatban, egy dolgot azonban biztosan nem mi döntünk el: mi alapján mondja bárki is egy cégre, hogy az elmúlt egy évben a legsikeresebb volt. Hiszen a siker még mindig objektív alapon mérendő, de bizony néhol szubjektív dolog, de abban biztosak vagyunk, hogy egy „láthatatlan”, vagyis kevéssé vizibilis céget lényegesen nehezebb sikeresnek tartani. Nemcsak nekünk, hanem az ügyfeleknek is.