HH_2020_fej_7.jpg

A rendezvényről

„Nehéz megszólalni egy ilyen helyzetben, hiszen mindenkinek van szülője, nagyszülője, gyereke, párja, rokona, ismerőse, barátja, akiért aggódik. A menedzserek emellett még felelősséggel tartoznak a cégeiknél dolgozó emberek jelenéért, jövőjéért is. Mi sem vagyunk ezzel másként az ITB-nél. Az óvintézkedéseket megtettük, ennél többet most egyelőre senki nem tud lépni magánemberként. Üzletileg azonban vezetőként, no pláne cégvezetőként, HR-vezetőként mindannyian jól tudjuk, hogy mostantól nagyon nehéz, ismeretlen korszak következik.

A válság fogalma és jelensége nem ismeretlen már az üzleti szereplők számára. Egyre több szakember hasonlítja a mostani gazdasági jelenséget a 2008-as nemzetközi gazdasági válsághoz. Csak amíg a 2008-as válság, valamivel több mint 10 évvel ezelőtt, az üzleti életből, egy adott gazdasági szektorból indult, most ebben a helyzetben teljesen más típusú és természetű krízissel van dolgunk: a magánéletünket érte támadás, az tevődik át az üzleti életre, a legtöbb gazdasági szektorra. Ez alapján konkrétan HR-típusú válságról beszélhetünk üzleti környezetben, amelynek az alapja ráadásul egy valós, veszélyes kórokozó! Azt már csak a szakemberek erősítik meg, hogy ennek a válságnak több, egymástól eltérő periódusa lesz: az első mintegy 3 hónap, majd az azt követő, nagyjából szeptemberig tartó időszak, és a legutolsó fázis, a vakcina forgalomba helyezéséig.

Ezekben a periódusokban olyan HR-kihívásokkal találjuk majd szembe magunkat, amelyek nem jó, nem megfelelő időben történő menedzselése komoly, akár végzetes károkat okozhat a cégeknek, szervezeteknek, munkaadóknak, munkavállalóknak. Ezekre a helyzetekre készítjük fel a HUMAN HUNGARY 2020 virtuális rendezvény résztvevőit.

Az adatgyűjtések, trendelemzések már elkezdődtek, amelyben a Mentors & Partners Group, a nemzetközi szinten jegyzett business mentoring cég a stratégiai partnerünk. A HUMAN HUNGARY 2020 virtuális rendezvényre elegendő mennyiségű és mélységű információ áll majd rendelkezésre ahhoz, hogy az amúgy is komoly egyéni és társadalmi tragédiákat okozó vírus a lehető legkisebb károkat okozza az üzletben.”

Program

A rendezvény házigazdája: Alföldi Zoltán
2020.03.03.
STRATÉGIAI BLOKK A VÁLSÁGRÓL
2020.05.05.
10:00–11:10
Rémálom - A COVID-19 válság HR-fókuszú stratégiai értékelése és a gyakorlati megoldások
2020.05.05.
10:00–10:40

Egyértelműen olyan korszak következik a gazdaságban, amilyet még nem tapasztalhattak a hazai döntéshozók eddig karrierjük során. Persze, válságok mindig voltak, mindig reagálni kellett az új piaci kihívásokra, de olyan helyzet még nem volt, hogy ennyire komoly „mentális támadás” érte volna a társadalmat, és ennek a hatása gyűrűzött volna be a gazdasági életbe. A válságok elsősorban a gazdaságból indulnak ki, onnan fertőzik meg az emberek magánéletét, és okoznak új helyzetet a döntésekben.
Nem egyszerű tehát a helyzet HR-szempontból. Viszont mindezt tovább bonyolítja, hogy a hazai menedzserek a mindennapjaikban átlagosan 48 százalékosan „módosult személyiségükkel” élik életüket, vagyis az eredeti, a legfontosabb döntéseket meghozó személyiségüktől igen messze vannak. A válság viszont arról szól, hogy az álarcok összetörnek, és a kollégák az eredeti személyiségükkel dolgoznak, döntenek, folytatják életüket a válság ideje alatt. Vagyis átlagosan a szervezetek menedzseléséért felelős döntéshozókat 48 százalékban érhetik meglepetések a kialakított struktúrával, akciótervvel kapcsolatban.
Azt látni az első hetekben, hogy a magyar üzletemberek jelentős hányada nem menekült el a problémák elől, proaktívan próbálnak fellépni, hogy mentsék az üzletet. Viszont a társadalmat ilyen alattomosan támadó kórokozó elleni küzdelem idején, a COVID-19 időszakban, a proaktivitás is okozhat komoly gondokat. Mint tudjuk, a válságoknak különböző korszakai vannak. Hogyan alakul a mostani? Miért és hogyan lehet az előttünk álló időszakot üzleti, stratégiai szempontból három, jól elkülöníthető fázisra bontani? És milyen kihívások, megoldások léteznek az HR-területért felelős szakemberek, cégtulajdonosok, vezetők számára? Hogyan tudjuk átvizsgálni szervezetünket hatékonyan és gyorsan? Hogyan tudjuk kialakítani az új struktúrát az elkövetkezendő egy évre? És hogyan tudunk majd tovább lépni a válság lezárultát követően sikeresen? Kik lesznek az igazi kulcsemberek és kik azok, akikre eddig stabilan számíthattunk, de elveszíthetjük őket? Mindehhez hogyan alakul át a munkaerőpiac? Hogyan tisztul meg az elmúlt években jellemző irreális állapottól a hazai HR-környezet? Ezek a stratégiai kérdések és operatív megoldások lesznek napirenden.

Long keynote előadás: Palencsár Miklós, a Mentors & Partners Group alapító CEO-ja

COVID-19: vírus versus gazdaság
2020.05.05.
10:40–11:10

A mostani helyzetben kiemelt jelentőségű és a gazdasági stratégiai megoldásokat egyértelműen befolyásolja a vírus terjedésének folyamata. Így az egészségügyi és a gazdasági stratégiai területeknek, ha máskor nem, most biztosan kéz a kézben kell járnia ahhoz, hogy reálisan lehessen reagálni, építkezni. Ilyen beszélgetést hívunk életre most.
Stratégiai szinten vizsgáljuk a folyamatokat, hogy mire lehet számítani, hogyan alakul a járványügyi állapot és annak milyen gazdasági lekövetése működhet hatékonyan.
A beszélgetést a két terület hazai csúcsképviselője reprezentálja, és természetesen az ITB  fontos és húsbavágó kérdésekkel irányítja mindezt. Egyértelmű célunk, hogy ne csak általánosságban, elkülönülten kezeljük az egészségügy helyzetét és a stratégiai üzleti teendőket, hanem a megfelelő összhang is biztosítva legyen, hogy az online konferencia résztvevői így kaphassanak konkrét, gyakorlati tudást a következő hónapok kihívásainak megoldásához.

Pódiumbeszélgetés: dr. Szlávik János,  a Szent László kórház infektológus főorvosa és Palencsár Miklós, a Mentors & Partners Group alapító CEO-ja

Kávészünet
2020.05.05.
11:10–11:20
SZERVEZETI KIHÍVÁSOK ÉS MEGOLDÁSOK A VÁLSÁGBAN
2020.05.05.
11:20–13:10
Hogyan látják a HR-esek a jelenlegi válsághelyzetet? Milyen kihívásokkal küzdenek, és milyen átalakulásokra számíthatunk pár hónap múlva a munka világában és a munkaerő-piacon?
2020.05.05.
11:20–11:30

Ezekre a kérdésekre kereste a választ kutatásában a szociológus végzettségű előadó. A cégvezetők és HR-igazgatók közül 623 fő adott választ a kérdésekre, csupa olyan szakember, akiknek rálátása van a most zajló folyamatok HR-vonatkozásaira.
Előadás: Timár Krisztina, Élmény HR

Crisis – Cash- Safety- Continuity
2020.05.05.
11:30–11:45

Hogyan reagál egy IT nagyvállalat a hirtelen változásra és milyen megoldásokkal támogatja munkavállalóit és vevőit, hogy az üzleti működés folyamatos maradjon?
Előadás: Fülöp Zsuzsa, Head of Recruitment, ITSH

Motivált munkavállaló, kiváló Munkáltató
2020.05.05.
11:45–11:55

Tanácsadóként olyan vállalati kultúrában hiszünk, amelyben a siker és teljesítmény az együttműködésen és kölcsönösségen alapul, az üzleti érdek és vezetési elvek a munkavállalók megbecsülését, motiválását szolgálják. Olyan partnerekkel dolgozunk a legeredményesebben, akik ezeket az értékeket vallják, és a lehető legjobban fel akarnak készülni az előttük álló változásokra.
A jövő mindig mozgásban van. A holnap munkahelyei is. Ügyfeleinknek abban segítünk, hogy beazonosítsák és megtegyék szükségszerű változtatásokat ma, az eredményesebb holnap érdekében.
2020 tavaszán a jövő nagyon képlékeny képet mutat. Sokszor fogunk lyukra futni, ha gyorsan akarunk reagálni a kialakult helyzetre. A türelem, a szakmaiság és a józan ész együttes gyakorlása a jelenben már fél siker a jövőben.
Előadás: Gázmár Domán, az EMPX Solutions tanácsadó partnere

Szervezeti kihívások, eddigi tapasztalatok, mit hoz a jövő
2020.05.05.
11:55–12:25

Ezekben a hetekben a cégvezetőknek és a HR-eseknek olyan helyzetekkel kell megküzdeni, amelyeket korábban még senki nem látott, és talán nem is képzelt, hogy valaha megtörténhetnek. A koronavírus az egész világon szinte mindenkit próbára tesz, és komoly tükröt tart a HR-nek és a cégvezetésnek is. Olyan kérdésekkel kell megküzdeniük, hogy miként lehet motiválni a dolgozót a járvány idején, a négy fal között. Lehet-e, kell- e az otthoni munkavégzés eredményességét, hatékonyságát mérni? Egyáltalán, hogyan lehet valaki jó főnök a válság idején? Milyen módszerekkel figyelnek arra, hogy a munkatársak a lehető legkevesebb pszichés sérüléssel vészeljék túl ezt az időszakot? Gondolkodnak-e abban, hogy online kurzusokra, tréningekre nevezzék be a kollégákat? Izgalmas kérdés a munkaerő megtartása-elbocsátása kérdéskör, illetve az, hogy toboroznak-e a cégek válság idején? S az elbocsátott ember vajon tud-e állást találni válság idején?
Kerekasztal-beszélgetés: Bogdán Szilvia, a NEXON HR igazgatója; Kaszab Stella, a H1 Systems HR és marketingigazgatója; Kmoskó Judit, HR szakértő; Pelle Dávid, az MP Solutions ügyvezetője

Junior informatikusok integrálása járvány idején
2020.05.05.
12:25–12:35

Bár a pandémia az informatikai szektort is érinti, az élet talán itt állt meg a legkevésbé. Az ügyviteli- és a munkafolyamatok azonban jelentős változáson estek és esnek át. A Schönherz Iskolaszövetkezet 25 éve gondoskodik a szektor mérnök és informatikus utánpótlásáról. A járványhelyzet beköszöntének idején azonnal megkezdték egyeztetéseiket a partnereikkel, így több mint 500 vállalat válságkezelő megoldásába láttak bele, miközben sok tucat partnert ők maguk segítettek a távmunkára való átállásban. Lovas István előadásában többféle esetet, valódi történeteket, példákat és eljárásmódokat mutat be, amelyekből kiderül, milyen megoldások lehetségesek a pandémia idején a munkavállalók foglalkoztatására, új emberek felvételére, valamint integrálására az online kapcsolattartás idején.
Előadás: Lovas István, a Schönherz Iskolaszövetkezet értékesítési vezetője

1000+1776=2020 AVAGY STANDING UP FOR THE EMPLOYERS! Globális és lokális szervezetfejlesztési megoldások a COVID-19 válságra
2020.05.05.
12:35–13:10

A jelenlegi válsághelyzet minden országban komoly feladatot jelent még a professzionális szervezetfejlesztőknek is. Nagyon sok információ kering a világban és a globalizáció okán hajlamosak vagyunk ezeket „egységes” tényként kezelni. Pedig maga a vírus terjedése és az ellenintézkedések menedzselése is jelentős különbségeket mutat országonként. Ennek a válságnak vannak, lesznek globális következményei, de nagyon erős lokális jellemzői is. Ahhoz, hogy értsük azokat a folyamatokat, melyek direktben a mi szervezetünket, bennünket fognak érinteni, meg kell értenünk az országok szervezetfejlesztésének, munkaerő-piacának „nyugalmi” állapotban is fennálló különbözőségeit. 10 millió amerikai veszítette el a munkáját a válság okán. Akkor Magyarországon is összedől minden? Azért, mert Németországban az igazán képzett menedzserek pozíciója nemhogy biztonságban van, hanem komolyan erősödött is az elmúlt időszakban, ez egyértelműen jelenti azt, hogy egy jó magyar menedzser is biztonságban van?
Ilyen típusú kérdéseket feszeget a jelenleg is több országban komplex szervezetfejlesztést végző Mentors & Partners Group vezető mentora és a nemzetközi üzletágért felelős amerikai igazgatója.

Előadás: Palencsár Miklós, a Mentors&Partners Group alapító CEO-ja és és Kevin Vermillion, a Mentors&Partners Group nemzetközi terjeszkedésért felelős igazgatója

Kávészünet
2020.05.05.
13:10–13:20
IT-KIHÍVÁSOK ÉS KONKRÉT TECHNOLÓGIAI MEGOLDÁSOK A VÁLSÁGBAN
2020.05.05.
13:20–14:20
Automation and control
2020.05.05.
13:20–13:35

Az automatizálás nem új keletű terület az üzleti életben. Egyre többen implementálják üzletükbe a különböző szakmai megoldásokat. Az viszont egyértelmű, hogy a jelenlegi válsághelyzet felgyorsítja azokat az ágazatokat, ahol a humán munkaerő csökkentése, a termelés és a munka stabilizálása áll a fókuszban.
Azt már lehet látni az elmúlt hetekben is, hogy a téma iránti fogékonyság és nyitottság drasztikus mértékben nőtt meg. Ezen a területen vannak operatív résztvevők, akik saját termékeiket vagy egy adott gyártó termék portfólióját értékesítik, és ehhez adnak tanácsadást. Ez a jellemző üzleti modell.
Idén azonban egy új szereplő jelent meg a piacon, akik ugyanúgy a hagyományos üzleti modellt követték évtizedeken keresztül, de szakmai tudásuknak és tapasztalatmennyiségüknek köszönhetően elindították az első, „automation and control” stratégiai tanácsadással foglalkozó céget. A nemzetközi szinten is egyedülálló irány mögött magyar szakemberek állnak, és tanácsadóként egy teljesen más lencsén keresztül vizsgálják a cégek hatékonyságát.
Előadás: Bíró György, a LENS Consulting Group üzletfejlesztési igazgatója

WE IT League
2020.05.05.
13:35–13:50

Vannak olyan elcsépelt mondások, melyek nagyon igazak. Ilyen például az „egységben az erő”. Az IT-terület iránti igények mélyen átalakultak az elmúlt években. Az igazi szaktudás komolyan felértékelődött, és a hazai cégeknek egyre inkább kinyílt a nagyvilág. De az esetek többségében a realizált eredmények, a megszerzett projektek száma, az azokért fizetett díjak messze alulmúlják a várakozásokat. Ennek legfőbb oka, hogy az átlagos magyar felfogás szerint a „szaktudás eladja önmagát”. Pedig a nemzetközi piacon ez korántsem igaz.
A WE IT League egy hazai IT-cégeket tömörítő társulás, mely központi üzletfejlesztési, HR, sales és szakmai „pool”-t hoz létre, lehetővé téve ezzel a kkv-k számára az erős fellépést, nagyobb projektben való részvételt. A jelen válsághelyzetben sokaknak kell újradefiniálniuk az üzletüket, és hát ha valamelyik üzletág jól kell kijöjjön egy ilyen típusú válságból, az pont az IT. De ehhez komoly nemzetközi fellépésre, az ehhez szükséges szervezeti és szakmai felkészítésre van szükség.

Előadás: Bodrogközi László, We IT League

Együtt megoldjuk – hatékony eszközök a válságkezelésben
2020.05.05.
13:50–14:20

Az új koronavírus megjelenése olyan kihívásokkal állította szembe a munkáltatókat, amelyek megoldására nem volt bevált gyakorlat. Az első időszak válságmenedzselése után a hangsúly a változásmenedzsmenten, az újratervezésen van. A NEXON célja a vezetők és a HR- szakma támogatása: a tanulságok megosztása segíthet a vállalatoknak, és a HR-vezetőknek. Milyen szerepe van a HR-nek, milyen együttműködés alakult ki, rendelkezésre áll-e hatékony HR eszköz? Vajon egy digitális HR élmény platform valóban kockázatot csökkenthet?
Kerekasztal-beszélgetés: Bogdán Szilvia, a NEXON HR-igazgatója, Hopka László, a NEXON IT-szolgáltatások igazgatója, Hunyady Lajos, a NEXON üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója és Major Balázs, a Linde Gáz Magyarország Zrt. HR -igazgatója

Előadók

Alföldi Zoltán
Alföldi Zoltán
Bíró György
Bíró György
LENS Consulting Group
Bodrogközi László
Bodrogközi László
We IT League
Bogdán Szilvia
Bogdán Szilvia
NEXON
Fülöp Zsuzsa
Fülöp Zsuzsa
ITSH
Gázmár Domán
Gázmár Domán
EMPX Solutions
Hopka László
Hopka László
NEXON
Hunyady Lajos
Hunyady Lajos
NEXON
Kaszab Stella
Kaszab Stella
H1 Systems
Kmoskó Judit
Kmoskó Judit
HR szakértő
Lovas István
Lovas István
Schönherz Iskolaszövetkezet
Major Balázs
Major Balázs
Linde Gáz
Palencsár Miklós
Palencsár Miklós
Mentors & Partners Group
Pelle Dávid
Pelle Dávid
MP Solutions
Sziebig Andrea
Sziebig Andrea
ITB
dr. Szlávik János
dr. Szlávik János
Szent László Kórház
Timár Krisztina
Timár Krisztina
Élmény HR
Kevin Vermillion
Kevin Vermillion
Mentors&Partners Group

Helyszín

Helyszín: Ericsson Székház (Budapest, Magyar Tudósok Körútja 11, 1117)

Megközelítési lehetőségek:

Tömegközlekedéssel: 153-as vagy 154B busszal; 1-es villamossal

Parkolási lehetőség:

Díjmentesen lehet parkolni a szomszédos utcákban, illetve a rakparton, de alternatíva a közeli Tüskecsarnok parkolóháza is (bejárat: a Hevesy György út felől). Itt a parkolási díj: 200 forint/óra.




Cím: Budapest, Magyar Tudósok Körútja 11.

Részvétel

Élő közvetítés az ITB FB-oldalán (facebook.com/itbusiness.hu)

Előzetes regisztráció szükséges!

Regisztrálni itt tudnak: https://www.facebook.com/groups/516439982377749/about/

Kapcsolat

A rendezvénnyel kapcsolatos kérdéseivel, forduljon hozzánk bizalommal:

Program – Sziebig Andrea
asziebig@itbusiness.hu

Regisztráció/szervezés
itbkonferencia@itbusiness.hu

Szponzoráció – ITB sales team
sales@itbusiness.hu