A vállalati szolgáltatói részlegek nagy részét is komoly kihívások elé állította, amikor a munkavégzés a pandémia miatt egyik pillanatról a másikra az online térbe kényszerült. Számos vállalatnál a nagy és tágas központi irodákból egy csapásra annyi apró iroda alakult, ahány munkatársuk van. A pár asztalnyi vagy emeletnyi távolság hirtelen akár több tíz vagy száz kilométerre is nőtt. Ez a váltás önmagában emberfeletti erőfeszítést jelentett a HR-, az IT- és az FM-részlegeknek, azonban a helyzet fenntartása is hordoz olyan nehézségeket, amellyel a szolgáltatói osztályok talán még nem is találkoztak.
Nemcsak a jelenlegihez hasonló válsághelyzetben fontos, hogy a fent említett területek együttes erővel lépjenek fel a kihívásokkal szemben, csökkentsék a fizikai vagy digitális távolságot, és a részlegek ne silókként működjenek. Ennek kialakítása, vagyis az Enterprise Service Management (ESM) azonban nem megy egyik napról a másikra.
Az ESM egyre divatosabb kifejezés az IT-n belül, sokan azonban még nincsenek tisztában azzal, hogy mit is takar valójában és milyen hozzáadott értékkel rendelkezik a cégek számára? Milyen kulcstényezők szükségesek az implementáláshoz? Hogyan néz ki a való életben egy ilyen -folyamat?
Ezekről a kérdésekről, vagyis az ESM létjogosultságáról, kialakításáról és üzemeltetéséről beszélget az ITB Club következő rendezvényén Juhász Nórával, a Magyar Fejlesztési Bank szolgáltatásmenedzserével és Sávos Tamással, a a Danubius Hotels IT support vezetőjével Simon Anita, a TOPdesk sales managere és Berki Gergő, a TOPdesk services team leadje.