Topsztori

Volan1
Forrás: ITB

Egyszerűbb lett az online Volánbusz-jegyvásárlás

A szerkezetében és formátumában is megújult online értékesítési felület lényegesen megkönnyíti az internetes jegyvásárlást az utasok számára. A T-Systems Magyarország a fejlesztéseket az EMKISZ Első Magyar Közlekedési Informatikai Szolgáltató Zrt. alvállalkozójaként végezte el.

Felhasználóbarát módon újultak meg a belföldi és nemzetközi online menetjegy-értékesítési felületek, formátumukat mobileszközökre is optimalizálták. A belföldi járatok esetében mostantól nem kell kinyomtatni az elővételben megvásárolt jegyet, elegendő csak felmutatni a járművön az utas mobiltelefonján vagy tabletjén. További újdonság, hogy a külföldi utasok számára a teljes belföldi jegy- és bérletértékesítési felület elérhetővé vált angol nyelven is. A Volánbusz új rendszeréhez már több volántársaság csatlakozott, így a Bakony Volán, a Somló Volán és a Zala Volán is.

A nemzetközi viszonylatok esetében már eddig is elérhető elektronikus számlázási szolgáltatást kiterjesztették a belföldi járatokra is, így az utasok a vásárláskor megadott számlázási adatok alapján automatikusan megkapják a teljes árú menetjegyekről kiállított elektronikus számlát, nem kell külön befáradniuk a társaság pénztáraihoz.

A Volánbusznál 2006 óta működik a T-Systems Magyarország által fejlesztett rendszer, amely helyi és helyközi, valamint 2009 óta nemzetközi viszonylatban is lehetővé teszi az aktuális menetrendekkel összehangolt, internetes jegy- és bérletelővételt. A rendszer most több új szolgáltatással egészült ki, igazodva a változó fogyasztói igényekhez.