Topsztori

earth_in_hand
Forrás: wallpaperhi.com

Világranglistán dobogós a Magyar Telekom

A kitüntető harmadik helyen szerepel a Magyar Telekom az Oekom Research a világ 108 telekommunikációs vállalatát fenntarthatósági szempontok szerint minősítő jelentésében.

A jelentés szerint a Magyar Telekomot a fenntarthatósági szempontok alapján az anyavállalat Deutsche Telekom és a BT Group előzi meg. „Magyar vállalat még nem ért el ekkora sikert a fenntarthatóság terén. A világ legnagyobb, globális telekommunikációs vállalatait előztük meg. Mindez visszaigazolja azt a hosszú évekre visszanyúló tudatos munkát, amelynek célja, hogy a Magyar Telekom méretéhez méltóan járuljon hozzá a társadalom, a gazdaság és a környezet fejlődéséhez” – mondta Christopher Mattheisen vezérigazgató.

A vizsgálat a szolgáltató vállalatok ügyfélközpontúságára is kiterjedt, a felelős marketingtevékenységtől a panaszkezelési folyamatokon át az adatvédelemig. A bizalmas ügyféladatokhoz a távközlési szolgáltatóknak kiemelt mértékű a hozzáférése, így nélkülözhetetlen követelmény a felelős, hatékony, biztonságos adatkezelés. (Lásd közelmúlt adathalász eseteit…) Hasonló súlyú vizsgálati szempont volt – egyfelől területi, másfelől társadalmi különbségek feltárásával – a vállalatok a digitális szakadék, a digitális megosztottság felszámolására tett törekvése és eredményei, a gyerekek és fiatalok káros tartalmaktól való védelme, a szélessávú internet-hozzáférés terjedése, a fejlesztések dinamikája.

Az Oekom Research, egy, a gazdasági társaságok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független ügynökség, külön vizsgálta és rangsorolta a távközlési ágazatban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, a távközlési vállalatok fenntarthatósági menedzsment működését, iparág-specifikus stratégiáját és eredményeit. Az iparági trendekkel – többek között mint a mobilinternet penetráció, a hálózat-üzemeltetés energiaigénye, innováció, adatbiztonság – párhuzamosan vizsgálták a kulcsfontosságú fenntarthatósági kérdéseket, azaz a vállalatok klímavédelem, kibocsátás-csökkentés, digitális felzárkóztatás, társadalom és termékek, szolgáltatások iránti felelősségvállalás területén felmutatott törekvéseit és eredményeit.

A Magyar Telekom közel húsz éve foglalkozik a működéséből adódó fenntarthatósági kérdésekkel, és 2000-ben a hazai vállalatok közül az elsők között hozott létre külön környezetvédelmi, majd a vállalat felelős működési folyamatait koordináló fenntarthatósági szervezetet. Fenntarthatósági tevékenységét a teljes körű, tervezett és hosszú távú megközelítés jellemzi, és jelenleg már a harmadik, öt évre szóló fenntarthatósági stratégiájának megvalósításán dolgozik.