technológia

29_holiday-travel_420
Forrás: -
Árkedvezmény posztolásért?

Versengés a Facebookon

A közösségi oldalakon villantott nyaralási fotók nem csupán irigységet váltanak ki az ismerősökben, hanem meglepő módon sokan ezek alapján döntik el, hogy hol fogják tölteni szabadságukat.

Nem lehet nem észrevenni, hogy a legnépszerűbb közösségi oldal használói is egyre gyakrabban rivalizálnak ismerőseikkel, például az örömteli eseményekről, így például a nyaralási élményekről készült fényképekkel dicsekszenek. S mivel az emberek folyton-folyvást összehasonlítják életkörülményeiket másokéval, a posztolt fotók nézegetése gyakran szorongást vagy megfelelési kényszert vált ki belőlük. Ráadásul a nagy nyilvánosság előtt mindenki előnyösebb színben, a valóságosnál boldogabbnak és sikeresebbnek igyekszik feltüntetni magát (kivéve a mazochisták és a teljesen kibukottak…), így a facebookos üzenetek túlreagálása sokszor feleslegesen terheli az irigykedők idegrendszerét.

 


 

 

A szomszéd kertje mindig zöldebb

Zsigeri törekvés, hogy nem akarunk lemaradni ismerőseinktől, a szomszédoktól: ha medencét épített a kertben, nekünk is kell, lehetőleg nagyobb és szebb. Márpedig, ha ez nem megy, pocsékul érezzük magunkat, depresszióba zuhanunk, míg a nagy küzdők akár erőn felül is megpróbálják tartani a lépést. Nem állíthatjuk persze teljes bizonyossággal, hogy például egy hawaii nyaraláson készült videó megosztásának a Facebookon kifejezetten az ismerősök bosszantása a célja. Hiszen miért ne oszthatná meg velünk legkedvesebb élményeit a barátunk a lehető legjobb szándékkal. Az viszont már erősen valószínűsíthető, hogy az új barátnővel való meghitt együttlét fotói kifejezetten az exfeleség őrületbe kergetésének céljával landolnak az üzenőfalakon.

 

Mellbevágó számok

Brit kutatók megállapították, hogy az utazási szokásokat erősen befolyásolja a közösségi média. A Szépkártya portálon közzétett felmérés adatai szerint a megkérdezettek közel 80 százaléka posztolja ki nyaralási fotóit a Facebookon, 15 százalékuk egyértelműen azzal a szándékkal, hogy az ismerőseiket megegye a sárga irigység.

Ez még nem nagyon meglepő, de az már igen, hogy a felmérésben résztvevők 52 százaléka az ismerősei fényképei alapján választotta meg utazási célját. Még jobban nyomatékosítja a nyaralással kapcsolatos fotók és bejegyzések hatását, hogy akik a közösségi médiát vették igénybe utazásuk megtervezéséhez, azoknak csupán 48 százaléka maradt meg eredeti elképzeléseinél. Egyharmaduk változtatott a szállásán, 7 százalékuk az úti célon, egytizedük a nyaralóhelyen, öt százalékuk pedig repülőjáratot váltott. Kifejezetten jó hozadéka is van tehát az utazás előtti facebookos tájékozódásnak: az üzenetekben megfogalmazott kritikák (melyeket a válaszadók több mint kétharmada hitelesnek tart) segítenek elkerülni a nyaralást megkeserítő buktatókat.