technológia

31_voros_torpek_420
Forrás: -
Árlicit a weben

Mérlegelek, tehát vagyok

Rengeteg weboldal foglalkozik vásárlás-előkészítő tájékoztatással, jellemzően technikai eszközökkel kapcsolatban. A legnépszerűbbek az ár-összehasonlító oldalak. Ön kipróbálta már?


 

 

A hazai e-kereskedelem forgalmának alakulásában nagy szerepet játszanak az ár-összehasonlító oldalak. Mobiltelefon, tablet, monitor, fényképezőgép, nyáron pedig a klímaberendezések a slágertermékek.

 

Nincs trükközés

Régebben, ha valaki rászánta magát az internetes vásárlásra, egyenként végig kellett böngésznie a webáruházakat, hogy tájékozódjon az árucikkek jellemzőiről és áráról. Mivel a vásárlásokat túlnyomó részben az ár motiválja, ez lett az összehasonlítás alapja. S hogy ne kelljen a kedves vásárlónak hosszasan szörfölnie az online boltok között, élelmes vállalkozók kitalálták az ár-összehasonlító oldalakat. Szolgáltatásként kínálják a webáruházaknak mint hatékony vásárlóirányító eszközt. Például mobiltelefon vásárlásakor kész áldás egy ilyen gyűjtőoldal, hiszen nagyon sok típus létezik egyetlen márkán belül is.

Az oldalak összehasonlításában meg kell bíznunk, egyébként sem tehetünk mást, ha vásárolni akarunk. Jó tudni viszont, hogy az árak valódiságát szúrópróba-szerűen ellenőrzik. Az összehasonlító oldalra felkerülni kívánó áruházaknak információkat kell nyújtaniuk a garanciáról is. A csaló azonnal feltűnik, mert az összehasonlító oldalon mindig van lehetőség vásárlói megjegyzések közlésére. Ha ezek negatívak, az elriasztja a többi vásárlót.

 

Közösködnek a piacvezetők

A biztosítási termékeket kínáló Netrisk.hu közös márkaoldalt hozott létre az Árukereső.hu-val. Itt több százezer műszaki cikk árait lehet közvetlenül összehasonlítani. A két partner így kívánja hatékonyan kihasználni a fellendülő e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket.

A Netrisk felhasználóinak száma több mint egymillió, az Árukeresőn pedig több mint 1000 webáruház 3 millió terméke közül lehet válogatni.

Pozitív minősítés

Maguk az ár-összehasonlító oldalak is minősítik a boltokat. A „Megbízható bolt” címet csak az az üzlet kaphatja meg, amely bizonyos számú pozitív visszajelzést szerzett a vásárlóktól. Akár interaktív véleménycsere is kialakulhat a vevők és a boltok között, így az is látszik, melyik kereskedő veszi komolyan az értékeléseket.

Minden összehasonlító oldalon megszokott dolog, hogy többféle szempont szerint lehet keresni: gyártóra, fontosabb jellemzőre, funkcióra stb. S ha valaki elbizonytalanodna az ajánlatdömping láttán, a választást gyakran hasznos tanácsok, tippek könnyítik meg a vásárlásról vagy a technológiákról.

 

És mégis hasznosak

A tapasztalat ugyanakkor mégiscsak azt mutatja, hogy az ár-összehasonlító oldalak csak alapszintű tájékoztatást nyújtanak. Ez természetes is, hiszen az összes, interneten fellelhető ajánlatot képtelenség szerepeltetni egy gyűjtőoldalon.
Az összehasonlító oldalak pluszszolgáltatásokat nyújtanak. Az ismert webáruházak sem tehetik meg, hogy kimaradnak a gyűjtőoldalakról.