Öt állandó újságíróval dolgoznak, mellettük egy 20-30 fős szabadcsapat gyártja
ideje és kedve szerint a tartalmat. A librarius.hu számára a megjelenés mindig
beszédes, a lapdesign szerintük a lap öltözéskultúrája, beállítja a karaktert
és egyéniséget sugall.
Lételemük a közösségi média, mert nélküle döcögős lenne a látogatottság, és így
a relevánsabb tartalmak felé nyitnak, hiszen ma már a relevancia a kulcsfogalom
a neten. Szerintük elég látványos az, amikor egy ütős cikk átszivárog ezen a „folyékony”
felületen. Ez a folyamat leginkább olyan, mint egy komplex idegrendszer, amely
egy erősebb inger hatására intenzívebben megmozgatja az ideghálózatot.
Nézzünk bele!
Az első változat még „szerelemből” született és a Joomla rendszeren alapult,
de sem az üzembiztonság, sem a hirdetési zónák megjelenítése szempontjából nem
volt megfelelő. A szerver akkora terhelést kapott egy év után a blog népszerűsége
miatt, hogy nem bírta el magát. A technikai összeomlás után egy hónap alatt sikerült
egy új platformra, a Wordpress motorra átköltöztetni a Librariust.
A legnagyobb vívmány a modularitás bevezetése volt, hiszen a portál apró darabokból
épül fel, vagyis hibrid rendszert vezettek be. Az alap maradt, a kulturális hírportál,
melyhez blogokon alapuló aloldalak kapcsolódnak szervesen. Ezek külön életet is
élnek. Az online szerkesztőségi rendszer ezekből válogatja a releváns híreket
és aktualitásokat. Ehhez csatlakozik még a friss kulturális hírek garmadája, melyet
szintén a kezdőlapon jelenítenek meg fontosságuk és aktualitásuk szerint.
A szerzők a közösségi médiás visszacsatolások alapján kerülhetnek előbbre a portál
struktúrájában, egyfajta szamárlétrán felfelé araszolva. Így nem véletlen, hogy
a Facebook és a Twitter, valamint a Pinterest határozza meg a legjobban a Librarius
„jelenséget”. A „blog & roll” metódus alapján pedig automatizálni is fogják
a régi és új szerzőket a látogatottság alapú finanszírozás és ösztönző rendszer
bevezetésével. A vidéki kulturális tudósító hálózatot most építik ki, ez teljesen
a közösségi médián keresztül csatlakozik majd a fősodorba. A Librarius az azonnali
reflektálhatóság ékes példája. Hamarosan érkezik a kivonatos angol verzió: mert
sajnos a kortárs kultúra nem létezik a külföld felé, be vagyunk zárva fura és
érthetetlen nyelvünkbe.
Víziójuk van
Szeretnék bebizonyítani, hogy létezik olyan kulturális újságírás a neten, amely
nem kizárólag az állami támogatási rendszerektől függ. Partnereik a Gemedia (reklám)
és az Imedia (sajtószemlék). Céljuk, hogy a gazdasági élet vezetői rálássanak
egy releváns kulturális koncepcióra, ami beemelheti a kulturális életet a gazdaság
vérkeringésébe: vagyis, hogy a művészeti produktumok emblematikussá váljanak.