Éljen a streaming!
Nem lepett meg senkit, amikor a videokölcsönzőiről ismert amerikai Blockbuster bejelentette: végleg bezárja a még lábon maradt 300 üzletét.
Nem lepett meg senkit, amikor a videokölcsönzőiről ismert amerikai Blockbuster bejelentette: végleg bezárja a még lábon maradt 300 üzletét.
Nem igazán meglepő. A nyolcvanas években elterjedt videokazettát előbb a cd-n terjedő filmek, majd a dvd szorongatta meg, de az igazi halálos döfést az internetes streaming (videofolyam-) szolgáltatás jelentette. A csődeljárás alá vont amerikai vállalkozást 2011-ben vásárolta meg jelenlegi tulajdonosa, a Dish nevű cég. A Blockbuster nem a videó, hanem az Amerikában jól bejáratott márkanév miatt volt kapós.
Az üzletbezárások utáni tervek a márkanév ismertségére alapoznak: már működik a Blockbuster @Home szolgáltatás, melyben műholdon sugároznak fizetős filmeket igény szerint, illetve a Blockbuster on Demand (az iTunes Store versenytársa), de gondolkodnak további streaming-szolgáltatások elindításában is.