Piackutatás

mirror
Forrás: ITB

Keresse Önmagát a Google-ben!

Nem szeretnek a magyarok saját nevükre keresni a Google-ben – ez derült ki az Ipsos kutatásából, amely szerint tanulságos lehet magunk után kutakodni.

Az Ipsos legfrissebb felmérésében kiderítette, hogy a Google keresőjének segítségével a felhasználók előszeretettel keresnek rá orvosukra, a munkaadók a jelentkezőikre, a randizók pedig igyekeznek a leendő partner paraméterei után kutatni. Azonban szembetűnő, hogy a kutatás szerint a szörfözőknek csupán 42 százaléka keres rá a saját nevére, pedig az Ipsos szerint hihetetlen tanulságokat lehet ezáltal fölfedezni. Az online „önérdektelenség” aránya Magyarországon magasabb a világviszonylathoz képest, hiszen idehaza csupán 32 százalékos arány mutatkozik az önkeresésre. Az Ipsos szerint ez az érték javulni fog, ugyanis a 35 éven aluliak esetében már 50 százalék az arány. A piackutató ügynökség azt is tudni véli, hogy a magasan képzett és önálló emberek nagyobb számban kutakodnak maguk után a világhálón. Kiderült, hogy a felmérés tárgya szempontjából a svédek bizonyultak a legerősebbnek, ugyanis a skandináv országban a megkérdezettek 60 százaléka szokott a saját a saját nevére keresni a Google-ben.