Legfrissebb

Kína címere
Forrás: wikipedia

Visszaesett a Weibo regisztrációk száma

Ahogyan várható volt a saját névvel történő regisztráció hatására csökkent a Weibo felhasználói bázisa.

Januárban jelentette be a kínai kormányzat, hogy a jobb átláthatóság érdekében idén bevezetik a kötelező saját neves regisztrációt az egyre népszerűbb kínai mikroblog szolgáltatásokon. Az új szabályok értelmében március 16-tól kizárólag saját személyes adataik megadásával írhatnak bejegyzéseket a felhasználók, nézelődni azonban egyelőre névtelenül is lehet. A márciusi dátum előtt a Weibo már bevezette az új felhasználóknál a személyes adatok megadását, ezzel pedig vissza is esett a regisztrációk száma. A többmilliós felhasználói táborral rendelkező cég növekedése jelentősen visszaesett január óta, ez részben amiatt történik, hogy a botnetek képtelenek spam fiókokat és hamis felhasználókat létrehozni, de annak is betudható, hogy a kínaiak között nem mindenki szeretné névvel vállalni fiókját. A szolgáltató korábban azzal büszkélkedett, hogy 2011-ben havonta átlag 20 millió új felhasználó regisztrált a Weibóra, ez a szám a mostani adatok szerint havi 3 millióra csökkent.

Tom Cruise már ott van (forrás: technod)
Tom Cruise már ott van (forrás: technod)

A Weibo nyilatkozata szerint nem fogja törölni az olyan, korábban létrehozott fiókokat, amelyek nem felelnek meg az új szabályozásnak, ám márciustól elhallgattatja azokat és csak a személyes adatok megadása után lesznek a tulajdonosok újra képesek bejegyzéseket írni. A sajtó már korábban is arról cikkezett, hogy vége a nagy kínai mikroblog fellendülésnek és a rohamos növekedés le fog állni, mivel a potenciális felhasználók jó részét már felszívták a szolgáltatók. A cégek most kétségbeesve próbálják továbbra is fenntartani az érdeklődést és meggyőzni a felhasználókat a maradásról, illetve a regisztrációról. A Sohu videószolgáltató új tagjai havonta 100 millió renminbi értékben nyerhetnek telefonfeltöltést, míg a Soufun mikroblog üdüléseket sorsol ki személyes adataikat regisztráló felhasználói között. A cégek között a Weibót is üzemeltető Sina veszíthet a legnagyobbat, hiszen a NASDAQ-on is jegyzett cég éppen idén szerette volna megújítani szolgáltatását. A Sina márciusban készül bemutatni befektetőinek azt az új célzott hirdetéseket közvetítő rendszert, amitől bevételeinek növekedését reméli és emellett igyekszik egy impozáns hirdetői listával is előállni. A cég részvényei egyelőre a tavalyi csúcs felét érik a tőzsdén és a mostani hírek után tovább gyengültek.