Legfrissebb

Lassan telítődnek (Forrás: readwriteweb.com)
Lassan telítődnek (Forrás: readwriteweb.com)
Forrás: readwriteweb.com

Kommunikációs hatalomátvétel

A digitális kommunikáció a vállalati ügyfél-kommunikációban is jelentős teret nyert a hagyományos kapcsolattartási formákkal szemben Európában az elmúlt öt évben. Egy felmérés szerint a cégek több mint háromnegyede használja gyakrabban az új digitális kommunikációs eszközöket, például a közösségi hálózatokat vagy az azonnali üzenetküldést, mint a hagyományos csatornákat.

Egy, a Canon és az ICM által készített és nyolc európai országra kiterjedő tanulmány szerint az utóbbi öt évben jelentős mértékben nőtt a digitális kommunikáció szerepe a páneurópai szervezetekben. A felmérésben részt vevők 78 százaléka állította, hogy gyakrabban használja az olyan internetes felületeket, mint az azonnali üzenetküldés (im), az e-mail, a közösségi hálózatok, a videokonferencia, vagy az online együttműködést támogató eszközök, mint a hagyományos kommunikációs formákat. A válaszadók 22 százaléka kevesebb hívást bonyolít hagyományos telefonon, 15 százalékuk kevesebb személyes értekezleten és 32 százalékuk kevesebb munkaebéden vesz részt (vagy egyáltalán nem vesz részt ilyenen), továbbá 34 százalékuk kevesebb időt tölt irodán kívüli konferenciákon (vagy egyáltalán nem vesz részt ilyenen), mint öt évvel ezelőtt.

Lassan telítődnek (Forrás: readwriteweb.com)
Lassan telítődnek (Forrás: readwriteweb.com)

Az ügyfelekkel történő személyes interakciók száma tehát csökken, a kommunikáció viszont – főként az e-mailek számának növekedése következtében – mégis erősödik. Ám a vállalatok egyértelműen kezdik elérni a telítettségi pontot: 35 százalékuk állította, hogy az utóbbi évben nem nőtt, sőt, sok esetben csökkent az e-mailek száma. Ez a tendencia nyitott utat az új digitális kommunikációs felületek elterjedésének a vállalati szegmensben. A kutatás eredményei azonban jelentős eltéréseket mutatnak abban, hogy a vállalatok hogyan alkalmazzák ezeket az új eszközöket a mindennapi kommunikáció során, s ez az átfogó gondolkodásmód hiányára utal.

Az 5 évvel ezelőtti állapothoz képest pontosan a válaszadók fele alkalmazza jelenleg gyakrabban a közösségi hálózatokat munkahelyi kommunikációs csatornaként, valamint 25 százalékuk használ gyakrabban azonnali üzenetküldő szolgáltatást. A munkahelyi együttműködést segítő eszközök alkalmazásának gyakorisága 24 százalékkal növekedett az utóbbi öt évben, és jelenleg a vállalatok 57 százaléka használta már ezeket a hatékonyabb kommunikáció érdekében. A válaszadóknak ugyanakkor kisebb része (21 százalék) él gyakrabban a videokonferencia lehetőségével, és 47 százalékuk soha nem használta ezt a megoldást.

Még kisebb volt az emelkedés a webes előadások esetében. Meglepő módon a válaszadók 58 százaléka eddig soha nem vette igénybe ezt az internetes lehetőséget az ügyfelek elérésére. Összességében a válaszadók 52 százaléka esetében vált gyakoribbá a mobiltelefonok használata az utóbbi öt évben. Az összes döntéshozó 39 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a növekvő adatmennyiség kezelése lassítja üzleti folyamataikat, megemlítve, a nehézkes és nem hatékony belső folyamatok jelentik az üzleti siker fő gátját 2011-ben, különösen a nagyobb cégek esetében.