Legfrissebb

Facebook mobilon
Forrás: facebook.com

Heteken belül jöhet a mobilreklám Facebookon

A Facebook több forrás szerint is dolgozik azon, hogy minél előbb előrukkoljon egy hirdetési megoldással a mobilapplikációihoz is.
A Facebook részvénykibocsátási kérelmét áttanulmányozva sokan azt a következtetést vonták le, hogy a cég nem használja ki eléggé, illetve sehogyan sem, azt a 425 millió felhasználót, aki mobiltelefonjáról használja a szolgáltatást. A cég saját adatai szerint a mobilról naponta többen jelentkeznek be, mint számítógépekről, ám a különböző applikációkon keresztül még nem tudtak bevételt produkálni belőlük. Mivel a cég növekedése az adatok alapján lassul, értelemszerűen az eddig kihasználatlan mobil reklámban lehet további fejlődésének kulcsa, amelyet a Facebook vezetői is elismernek. Az, hogy ezt milyen formában fogják megoldani, eddig csak találgatások voltak, ám most kiszivárgott hírek szerint a közösségi szolgáltató kész a megoldással, amit akár már jövő hónapban bemutatnak.

Még tiszta (forrás: digitaltrends.com)
Még tiszta (forrás: digitaltrends.com)

A paidContent a Financial Times információira alapozva arról ír, hogy még a részvénykibocsátás előtt megjelenhetnek az első fizetett tartalmak a közösségi hálózat mobilos alkalmazásaiban, ám nem a korábban megjósolt formátumban. A hírek szerint nem a legkézenfekvőbbnek tűnő display hirdetéseket láthatják a mobilos felhasználók, hanem szponzorált történetek olvashatnak majd. A megoldás nem újszerű a közösségi szolgáltatók világában, a Twitter szponzorált tweetjein keresztül már próbálkozott hasonlóval, vegyes visszajelzések mellett. A Facebook most a híresztelések szerint inkább új területen próbálkozik a szponzorált történetekkel, ami nem külön reklámként jelenik majd meg a felhasználói felületen, hanem a hírfolyamba épülve érhető el, így kevésbé törve meg a felhasználói élményt. A cég úgy tűnik tanult a korábbi hibákból és nem azzal kezd, hogy rögtön reklámokkal bombázza felhasználóit, de később kétségkívül lehet számítani display hirdetésekre is. A Facebooknak sietnie kell, ha szeretne egy működő, jövedelmező marketingterméket bemutatni a befektetőknek a cég tőzsdére lépésekor, hiszen sokak szerint a részvények túl vannak értékelve, mivel a cég exponenciális növekedési szakasza már lezárult.