Legfrissebb

Betagozódik (forrás: Foursquare)
Betagozódik (forrás: Foursquare)
Forrás: ITB

Nagy Testvér lehet minden kereskedő

Beszáll a hirdetésiparba a Foursquare helymegosztó közösségi oldal. Új szolgáltatáscsomagja olyan lehetőségeket ad az üzletvezetők kezébe, amellyel a közösségi rendszert használó usereket figyelheti, szokásaikat elemezheti, és ami a lényeg: fókuszált reklámokkal bombázhatja őket.

Olyan eszközöket ad a Foursquare helyszínmegosztó közösségi oldal az üzletvezetők kezébe, amellyel potenciális vásárlóikat figyelhetik. A szolgáltatást, amelynek felületén bárki megoszthatja aktuális földrajzi helyzetét barátaival – például azt, hogy betér egy üzletbe, étterembe, vagy bárhova –mostantól arra használhatják majd a kereskedők, hogy rögzítsék, ki mikor, miért és mennyi időre jön be hozzájuk, statisztikákat készíthetnek, és nem utolsó sorban: célzott reklámokkal élhetnek.

Forrás: nytimes.com
Forrás: nytimes.com
Tristan Walker, a Foursquare üzleti vezetője szerint ez nagy segítség lesz a tulajdonosoknak. „Jobb rálátást szeretnénk biztosítani az üzleteknek vásárlóikról, és lehetővé szeretnénk tenni, hogy új vásárlókat szerezzenek különleges ajánlataikkal” – mondta. Az oldalon a felhasználók megadhatják, hol vannak éppen, konkrétan jelezve, mely helységbe térnek be, legyen az étterem, bolt, mozi, vagy bármi. A vállalat azt ajánlja fel leendő ügyfeleinek, hogy folyamatosan értesülhessenek arról, ha valaki jelzi, hogy hozzájuk tart, vagy meg is érkezett. A rendszeres vendégeknek, akikről így szereznek tudomást, például ingyen italokkal kedveskedhetnek – mondják.

Olyan adatokat is láthatnak majd, mint a nemek közötti arány, illetve, hogy ki mikor szokta útba ejteni a helyet – felhasználókra lebontva kísérhetik figyelemmel tehát a fogyasztási szokásokat. És ami a lényeg: az új eszközökkel alkalmuk lesz célzott hirdetésekkel elcsábítani az új vevőket, és megtartani a régieket. „Ha egy étteremvezető azt látja, hogy egy addig hűséges vendég nem jelzi többé, hogy jön, személyre szabott ajánlatokkal szerezheti vissza” – illusztrálta a helyzetet Walker. A Staff aloldalon az üzletek alkalmazottai léphetnek közvetlen kapcsolatba ügyfeleikkel.

A New York Times erről szóló cikkében olyan példákat hoz a szolgáltatáscsomagot tesztelő felhasználókra (akik egyelőre harmincan vannak), mint az AJ Bombers gyorsétterem tulajdonosa, aki Foursquare-re kötött Twitteren keresztül üdvözli a becsekkoló vendégeket, a menü újdonságait ajánlva neki. A Brooklyn Museum weboldalába építi majd a szolgáltatást, személyesen tartva a kapcsolatot a betérőkkel – „a munkatársak személyes arcát látják majd, így nem csak intézményként élünk majd a vendégek fejében” – mondta a múzeum egyik vezetője. A Foursquare közben részletesebb analízisen és adatgyűjtési módszereken dolgozik.