Olyan eszközöket ad a Foursquare helyszínmegosztó közösségi oldal az üzletvezetők kezébe, amellyel potenciális
vásárlóikat figyelhetik. A szolgáltatást, amelynek felületén bárki megoszthatja
aktuális földrajzi helyzetét barátaival – például azt, hogy betér egy üzletbe,
étterembe, vagy bárhova –mostantól arra használhatják majd a kereskedők, hogy
rögzítsék, ki mikor, miért és mennyi időre jön be hozzájuk, statisztikákat készíthetnek,
és nem utolsó sorban: célzott reklámokkal élhetnek.
Forrás: nytimes.com
Tristan Walker, a Foursquare üzleti vezetője szerint ez nagy segítség lesz a
tulajdonosoknak. „Jobb rálátást szeretnénk biztosítani az üzleteknek vásárlóikról,
és lehetővé szeretnénk tenni, hogy új vásárlókat szerezzenek különleges ajánlataikkal”
– mondta. Az oldalon a felhasználók megadhatják, hol vannak éppen, konkrétan jelezve,
mely helységbe térnek be, legyen az étterem, bolt, mozi, vagy bármi. A vállalat
azt ajánlja fel leendő ügyfeleinek, hogy folyamatosan értesülhessenek arról, ha
valaki jelzi, hogy hozzájuk tart, vagy meg is érkezett. A rendszeres vendégeknek,
akikről így szereznek tudomást, például ingyen italokkal kedveskedhetnek – mondják.
Olyan adatokat is láthatnak majd, mint a nemek közötti arány, illetve, hogy ki
mikor szokta útba ejteni a helyet – felhasználókra lebontva kísérhetik figyelemmel
tehát a fogyasztási szokásokat. És ami a lényeg: az új eszközökkel alkalmuk lesz
célzott hirdetésekkel elcsábítani az új vevőket, és megtartani a régieket. „Ha
egy étteremvezető azt látja, hogy egy addig hűséges vendég nem jelzi többé, hogy
jön, személyre szabott ajánlatokkal szerezheti vissza” – illusztrálta a helyzetet
Walker. A Staff aloldalon az üzletek alkalmazottai léphetnek közvetlen kapcsolatba
ügyfeleikkel.
A New York Times erről szóló cikkében olyan példákat hoz a szolgáltatáscsomagot
tesztelő felhasználókra (akik egyelőre harmincan vannak), mint az AJ Bombers gyorsétterem
tulajdonosa, aki Foursquare-re kötött Twitteren keresztül üdvözli a becsekkoló
vendégeket, a menü újdonságait ajánlva neki. A Brooklyn Museum weboldalába építi
majd a szolgáltatást, személyesen tartva a kapcsolatot a betérőkkel – „a munkatársak
személyes arcát látják majd, így nem csak intézményként élünk majd a vendégek
fejében” – mondta a múzeum egyik vezetője. A Foursquare közben részletesebb analízisen
és adatgyűjtési módszereken dolgozik.