Legfrissebb

yandex
Forrás: architonic.com

Együttműködik a Twitter és a Yandex

Közvetlen hozzáférést biztosít hírfolyamához a Twitter az orosz kereső, a Yandex számára.

Hétfőn jelentette be stratégiai megállapodását a Twitter és a legnagyobb orosz kereső a Yandex. A megállapodás értelmében a Twitter azonnali és teljes hozzáférést biztosít a keresőnek saját hírfolyamához, így a Twitterre felkerülő információk azonnal megjelenhetnek a Yandex keresési eredményei között. A Twitter a teljes nyilvános folyamot elérhetővé és kereshetővé teszi a Yandex számára, így napi 250 millió bejegyzés között kereshetnek az orosz szolgáltató felhasználói. A keresésben előnyt fognak élvezni az orosz és ukrán nyelvű találatok, de természetesen minden más nyelven íródott bejegyzés indexelve lesz. A közvetlen hozzáférés helyzeti előnyt biztosít a Yandex számára azokkal a keresőkkel szemben, amelyek az oldalakat robotokkal indexelve frissítik adatbázisukat.

Egyre nagyobbak (forrás: brothersoft.com)
Egyre nagyobbak (forrás: brothersoft.com)

A Twitter egyelőre a Microsofttal ápol szorosabb kapcsolatot a Bing keresőn keresztül, hasonló megállapodás keretében. A Google közösségi szolgáltatásának elindításával megszüntette a megállapodást és egyelőre a Google+ hírfolyamát mutatja csak valós időben a keresőoldalon. A Yandex azt remélheti az egyezségtől, hogy megtarthatja piacvezető pozícióját az orosz piacon, amelyből jelenleg 60 százalékot birtokol, szemben a konkurens Google-el. Az amerikai óriás a legutóbbi adatok szerint 25,9 százalékot tud magáénak a piacból, ám egyre gyorsabban dolgozza le hátrányát a helyi céggel szemben. A Twitter és a Yandex arról nem nyilatkozott, mekkora összeget fizet az orosz kereső az adatokért, így csak találgatni lehet, annyi biztos, hogy milliós összegről van szó, hiszen a Microsoft tavaly nyilvánosságra került szerződése szerint a Twitter 30 millió dollárt kért egy évre.

A Twitter számára is előnyt jelenthet az orosz partner, hiszen annak ellenére, hogy Oroszországban, Fehéroroszországban, Kazahsztánban és Ukrajnában körülbelül kétmillió felhasználóval rendelkezik, ismertsége még nem teljes. A keresési eredmények közötti megjelenéssel újabb felhasználókat toborozhat, ám a távlati cél minden bizonnyal a szolgáltatás előtérbe helyezése. A keresőben való megjelenéssel a mikroblog szolgáltató számára lehetőség nyílik arra is, hogy jobb statisztikákat produkáljon, amivel meg lehet győzni a helyi cégeket arról, nála érdemes hirdetni. A Twitter számára ez az első komoly megállapodás egy nem angol nyelven szolgáltató céggel, ami az első lépés lehet a nemzeti piacok felé való terjeszkedésben.Hétfőn jelentette be stratégiai megállapodását a Twitter és a legnagyobb orosz kereső a Yandex. A megállapodás értelmében a Twitter azonnali és teljes hozzáférést biztosít a keresőnek saját hírfolyamához, így a Twitterre felkerülő információk azonnal megjelenhetnek a Yandex keresési eredményei között. A Twitter a teljes nyilvános folyamot elérhetővé és kereshetővé teszi a Yandex számára, így napi 250 millió bejegyzés között kereshetnek az orosz szolgáltató felhasználói. A keresésben előnyt fognak élvezni az orosz és ukrán nyelvű találatok, de természetesen minden más nyelven íródott bejegyzés indexelve lesz. A közvetlen hozzáférés helyzeti előnyt biztosít a Yandex számára azokkal a keresőkkel szemben, amelyek az oldalakat robotokkal indexelve frissítik adatbázisukat.


A Twitter egyelőre a Microsofttal ápol szorosabb kapcsolatot a Bing keresőn keresztül, hasonló megállapodás keretében. A Google közösségi szolgáltatásának elindításával megszüntette a megállapodást és egyelőre a Google+ hírfolyamát mutatja csak valós időben a keresőoldalon. A Yandex azt remélheti az egyezségtől, hogy megtarthatja piacvezető pozícióját az orosz piacon, amelyből jelenleg 60 százalékot birtokol, szemben a konkurens Google-el. Az amerikai óriás a legutóbbi adatok szerint 25,9 százalékot tud magáénak a piacból, ám egyre gyorsabban dolgozza le hátrányát a helyi céggel szemben. A Twitter és a Yandex arról nem nyilatkozott, mekkora összeget fizet az orosz kereső az adatokért, így csak találgatni lehet, annyi biztos, hogy milliós összegről van szó, hiszen a Microsoft tavaly nyilvánosságra került szerződése szerint a Twitter 30 millió dollárt kért egy évre.

A Twitter számára is előnyt jelenthet az orosz partner, hiszen annak ellenére, hogy Oroszországban, Fehéroroszországban, Kazahsztánban és Ukrajnában körülbelül kétmillió felhasználóval rendelkezik, ismertsége még nem teljes. A keresési eredmények közötti megjelenéssel újabb felhasználókat toborozhat, ám a távlati cél minden bizonnyal a szolgáltatás előtérbe helyezése. A keresőben való megjelenéssel a mikroblog szolgáltató számára lehetőség nyílik arra is, hogy jobb statisztikákat produkáljon, amivel meg lehet győzni a helyi cégeket arról, nála érdemes hirdetni. A Twitter számára ez az első komoly megállapodás egy nem angol nyelven szolgáltató céggel, ami az első lépés lehet a nemzeti piacok felé való terjeszkedésben.