Legfrissebb

Már négymilliót töltöttek le belőle
Már négymilliót töltöttek le belőle
Forrás: www.accessoweb.com

Pörög a Bing

Egy év alatt olyan piaci szereplővé nőtte ki magát a Microsoft kezdeményezése, amelyet komolyan kell vennie még a Google-nek is, nem csak a Yahoonak, amelynek hamarosan a sarkában liheg. A Bing szép, okos és sok szolgáltatást belezsúfoltak, de kérdés, hogy a jelenlegi 12,7 százalékos piaci szelet megduplázása után van-e még pálya.

Meggyőző, a számításokat felülmúló növekedést produkál a Microsoft keresőrendszere, a Bing: az ambiciózus üdvöskéé lett a piaci torta 12,7 százaléka, ami egy év alatt nagyszerű teljesítménynek számít. Tény, hogy a Google 62,6 százaléka legyőzhetetlennek tűnik (a Yahoo 18,9-e kevésbé, bár munka lesz addig is), de ezzel a Bing a leggyorsabban növekvő kereső. Az adatokat a ComScore vállalat tette közzé. A Microsoft óvatos: a Bingről szóló céges gyűlésének tanulsága az volt, hogy „hosszú út vár még a site-ra”. Satya Nadello, az online részleg vezetője elmondta: olyasmit csinálnak, amire nyilvánvalóan vevő a piac, de „lassú játékosként” képzelik el magukat. „Épp csak most értük el a két számjegyet, de komoly üzletet szeretnék ebből keríteni a Microsoft számára. (A keresőrendszerek) piaca hatalmas, és komoly profitforrássá tehető (a termék). Nem lennénk benne, ha nem szándékoznánk nyerni.”

Forrás: Bing
Forrás: Bing

A helyzet egyébként őket igazolja: a ComScore adatai szerint a Google jelenleg stagnál, június elején viszont még 63,7 százalékon állt. A Yahoo tortaszelete kissé nagyobb lett, májusban 18,3 százaléknál tartottak. A Search Engine Land szakmai site egyik újságírója szerint nem csak a százalékok tekintetében lesz nehéz megtörni a Google-uralmat, hiszen az teljesen beépült a kultúrába, a mindennapi rutin részévé vált, és százmilliók viselkedését és attitűdjét bizony nagyon nehéz megváltoztatni. Greg Sterling szerint a Bingnek már a 20 százalék elérése is hatalmas győzelem lenne, hosszú távon akár 30-40-nek is számolhatnak, de ennél feljebb nem biztos, hogy van hova kapaszkodni.

A Bing 2009 júniusában indult azzal a felkiáltással, hogy a Microsoft elhozza a felhasználóknak a legbarátságosabb keresőrendszert, amit láttak, érzékeny, szemantikus alapokkal, népszerű témák szerinti böngészési lehetőséggel, Google-verő térképpel és vizuális megjelenéssel, az okostelefon-jelenlétről nem is beszélve. Úgy tűnik tehát, a helyzeti előny megvan, a többi marketing, tehát pénz kérdése, és a jelek szerint a cég nem kíván garasoskodni.