Legfrissebb

Hulu
Forrás: ITB

A Yahoo veheti meg a Hulut?

Néhány hónapja még nyilvános részvénykibocsátásról szóltak a pletykák, mára azonban bizonyossá vált, a népszerű on-demand videószolgáltató eladó. A belső pletykák szerint a Yahoo máris ajánlatot tett a cégre, ezt természetesen hivatalosan még nem erősítették meg.

Kedden érkezett a hír, miszerint a Hulu vezetése felkérte a Morgan Stanley-t és a Guggenheim Partnerst, hogy legyen segítségére a cég eladásával kapcsolatos pénzügyi tevékenységben. Ezzel a lépéssel a dolog hivatalossá vált, a Hulu eladó és várja a legkedvezőbb ajánlatot. Az iparági pletykák szerint a Yahoo már korábban megkereste egy ajánlattal a videószolgáltatót, ám ezt hivatalosan még nem erősítették meg. Az eladásról nem közöltek részelteket a Hulu jelenlegi tulajdonosai, a News Corp., a Comcast és a Disney sem.

A Hulu az elmúl James Kilar
James Kilar
t évben változtatott üzleti modelljén, amelyben az ingyenesen nézhető videók mellett megjelentek az előfizetéssel elérhetővé váló prémium tartalmak is. Ezekre nagyrészt azért volt szükség, h ogy a cég a felhasználói bázis megtartása mellett saját tulajdonosainak érdekét is védje a sugárzási jogokkal kapcsolatban. A korábbi nyilvános kibocsátási tervek is azon buktak el, hogy a Hulu nem rendelkezett azoknak a televíziós sorozatoknak a hosszútávú sugárzási jogával, amelyek a 27 milliósra duzzadt felhasználói bázis kedvencei voltak.

A Yahoo általi felvásárlás nem csupán a két cég egyesülését jelentené, hanem szakújságírók szerint egyben a Bartz éra vége is lehet a keresőcégnél. Már korábban is sokszor esett szó arról, hogy a Yahoo befektetői egyre elégedetlenebbek a jelenlegi vezérigazgató Carol Bartz teljesítményével és elképzelhető, hogy szerződésének lejárta előtt leváltanák.

A Hulu megvásárlásával és Jason Kilar jelenlegi Hulu vezető vezérigazgatóvá kinevezésével a Yahoo igazgatótanácsa rövid úton kényelmesen megszabadulhatna eddigi elnökétől. Elemzők szerint Kilar a megfelelő ember a keresőcég élére, amely szeretne minél hamarabb jövedelmező médiavállalattá válni. Elképzelhető tehát, hogy egy esetleges vásárlás célja nem csupán egy kívánatos akvizíció, hanem egy bársonyos forradalom lebonyolítása is a cégen belül.