Kedden érkezett a hír, miszerint a Hulu vezetése felkérte a Morgan Stanley-t
és a Guggenheim Partnerst, hogy legyen segítségére a cég eladásával kapcsolatos
pénzügyi tevékenységben. Ezzel a lépéssel a dolog hivatalossá vált, a Hulu eladó
és várja a legkedvezőbb ajánlatot. Az iparági pletykák szerint a Yahoo már korábban
megkereste egy ajánlattal a videószolgáltatót, ám ezt hivatalosan még nem erősítették
meg. Az eladásról nem közöltek részelteket a Hulu jelenlegi tulajdonosai, a News
Corp., a Comcast és a Disney sem.
A Hulu az elmúl
James Kilar
t évben változtatott üzleti modelljén, amelyben az ingyenesen
nézhető videók mellett megjelentek az előfizetéssel elérhetővé váló prémium tartalmak
is. Ezekre nagyrészt azért volt szükség, h ogy a cég a felhasználói bázis megtartása
mellett saját tulajdonosainak érdekét is védje a sugárzási jogokkal kapcsolatban.
A korábbi nyilvános kibocsátási tervek is azon buktak el, hogy a Hulu nem rendelkezett
azoknak a televíziós sorozatoknak a hosszútávú sugárzási jogával, amelyek a 27
milliósra duzzadt felhasználói bázis kedvencei voltak.
A Yahoo általi felvásárlás nem csupán a két cég egyesülését jelentené, hanem
szakújságírók szerint egyben a Bartz éra vége is lehet a keresőcégnél. Már korábban
is sokszor esett szó arról, hogy a Yahoo befektetői egyre elégedetlenebbek a jelenlegi
vezérigazgató Carol Bartz teljesítményével és elképzelhető, hogy szerződésének
lejárta előtt leváltanák.
A Hulu megvásárlásával és Jason Kilar jelenlegi Hulu
vezető vezérigazgatóvá kinevezésével a Yahoo igazgatótanácsa rövid úton kényelmesen
megszabadulhatna eddigi elnökétől. Elemzők szerint Kilar a megfelelő ember a keresőcég
élére, amely szeretne minél hamarabb jövedelmező médiavállalattá válni. Elképzelhető
tehát, hogy egy esetleges vásárlás célja nem csupán egy kívánatos akvizíció, hanem
egy bársonyos forradalom lebonyolítása is a cégen belül.