Legfrissebb

Pataki Róbert, Magyar Telekom -- Forrás: www.telekom.hu
Pataki Róbert, Magyar Telekom -- Forrás: www.telekom.hu
Forrás: www.telekom.hu

Tematikus tévécsatornák, intelligens mérőeszközök

Fokozott hangsúlyt fektet a Magyar Telekom arra, hogy a stratégia és az üzletfejlesztés összhangban legyen. Szeptembertől ezért is, új stratégiai és üzletfejlesztési szervezet kezdte meg működését.

A Magyar Telekomnál az új vezérigazgató-helyettesi irányítási területhez kerülnek a korábbi új üzleti területek és üzletfejlesztési üzletág, valamint a csoport stratégiai igazgatóság meghatározott feladatai, továbbá a nemzetközi portfolió-menedzsment.

Pataki Róbert, Magyar Telekom -- Forrás: www.telekom.hu
Pataki Róbert, Magyar Telekom -- Forrás: www.telekom.hu
Az integrált terület vezetője, Pataki Róbert stratégiai és üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes elmondta: az átalakítás célja, hogy egyre közelebb kerüljön egymáshoz a stratégia és az üzletfejlesztés. Nem rövid távú eredményeket várnak, de alaposan megfontolják, hogy melyik ötletből szülessen termék.

A mintegy 400 fős szervezeti egységnél jellemzően 100-200 ötlet vizsgálata folyik. Ezekből a következő, a koncepciógyártás fázisába 10-20 ötlet jut el. Ezután kell dönteni arról, hogy a kiválasztott ötleteket miként valósítják meg. Jelenleg 5-6 projekt van az üzletfejlesztés fázisában.

Az üzletfejlesztési tevékenység egyik legfontosabb iránya marad a média- és tartalomszolgáltatás (például két tematikus tévécsatorna indítása), de fontos üzletfejlesztési irány az energiapiac (például intelligens mérőeszközök) és az egészségügy is.

Megvalósult termék például a Mobilparkolás, amit ma már a Magyar Telekom lakossági üzletága gondoz. Rövidesen a vállalati szolgáltatások üzletághoz is átkerülnek olyan kész megoldások, mint a Távszámla és az e-Szignó.

Esete válogatja, hogy egy ötletet a Magyar Telekom berkein belül, vagy a Mobilitás és Multimédia Klaszterben valósítanak meg (a Magyar Telekom meghatározó szereplője az MMKlaszternek). Befolyásolja a döntést, hogy a klaszterben milyen partnereket lehet a munkába bevonni, illetve, hogy ott milyen plusz pénzügyi forrásokhoz lehet hozzájutni. Szintén fontos döntési szempont a kockázat minimalizálása.