Ict

Nem volt oda az ötletért (forrás: Flickr)
Nem volt oda az ötletért (forrás: Flickr)
Forrás: flickr.com

Facebook, a bitang jó reklámfelület

Minden valamire való cég a Facebookra akar kerülni, és nem sajnálja a reklámpénzét sem a közösségi oldalakon való önfényezésre. A legnagyobb reklámköltségvetéssel dolgozók 83 százaléka használja az oldal interaktív megoldásait. 

A legnagyobb amerikai reklámozók több mint 80 százaléka használja a Facebook nevű közösségi oldalt saját maga népszerűsítésére - írta meg a Financial Times. A jelenség éles váltást jelent azután, hogy korábban a nagy cégek fenntartással közeledtek az ilyen jellegű honlapokhoz, attól tartván, hogy a vállalati jelképek különböző bántó tartalmak társaságában jelenhetnek meg.

Szereti ezt a kólát? Kattintson! (forrás: Facebook)
Szereti ezt a kólát? Kattintson! (forrás: Facebook)

A havonta mintegy 340 millió egyedi látogatót fogadó Facebook azonban azt állítja, hogy mára a reklámra legtöbbet költő 100 vállalatból 83 használja a portálban rejlő lehetőségeket. Beállt a sorba többek között a Johnson & Johnson, a Nike és az AT&T is. Reklámügynökségi vezetők szerint a Google megjelenése óta nem tapasztalt érdeklődést mutatnak ügyfeleik a közösségi oldal iránt.

A korábbi trendekkel ellentétben a Facebookon megjelenő reklámok az oldal megjelenésébe illeszkedő módon kerülnek a felhasználók elé, a cégek különböző csoportokat hoznak létre, ahol például a vállalat rajongójaként regisztrálhatnak az érdeklődők, ezáltal pedig rendszeres értesítést kaphatnak az adott társaság termékeivel kapcsolatban.

A Starbucks vezető amerikai kávézóláncnak például 3,7 millió rajongója van már, de a Coca Cola is begyűjtött már 3,5 millió embert. A cégeknek ráadásul nem kell fizetniük a rajongói klubok létrehozásáért, és a Facebook üzemeltetői egyelőre azt sem tervezik, hogy a magasabb elektronikus kereskedelmi forgalomból részesedést kérjenek.