Menedzser-életmód

BMW
Forrás: motortrend.com

Három motoros BMW-t szeretne? Tessék!

A német autógyártó utalást tett arra, hogy a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott, három motoros Vision Efficient Dynamics tanulmányát sorozatgyártásba fogja küldeni.

A BMW jelenleg az új 5-ös sorozat nemzetközi menetpróbáját tartja Portugáliában, miközben a napi rendszerességgel megtartott céges sajtótájékoztatókon egyre-másra szivárogtatják ki az értékes információkat. Legutóbb például arról beszélt az egyik magas rangú céges vezető, hogy nagy valószínűséggel sorozatgyártásba fogják küldeni a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Vision Efficient Dynamics tanulmányt.

Egy nagyteljesítményű sportautó is lehet ökobarát.     (fotó: softsailor.com)
Egy nagyteljesítményű sportautó is lehet ökobarát. (fotó: softsailor.com)

A bajorok szándékai ezúttal teljesen komolynak tűnnek: a gyártó öt-tízezer darabos szériában gondolkozik, viszont az említett tanulmány formavilága és a gyártósorról leguruló „késztermék” között számíthatunk majd némi differenciára. Habár a BMW szerint így is vonzó lesz a vas, de egész biztosan spórolni fognak majd a látványos megoldásokkal. A 2+2 üléses sportautóval a bajor gyár azt szeretné demonstrálni, hogy egy nagyteljesítményű sportautó is lehet környezetbarát.

No, de ha már ennyire fényezem a kocsit, akkor nem ártana néhány fontos paraméterét megosztani Önökkel, vagyis a potenciális vásárlókkal. Méreteit tekintve a tanulmány leginkább a 3-as sorozathoz hasonlítható: 4,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,24 méter magas, 1395 kilogrammot nyom, csomagtere 150 literes.

Mint fentebb említettem, három motor gondoskodik az autó meghajtásáról. Az egyik ezek közül 1,5 literes, háromhengeres dízelmotor, amely 163 lóerejével és 290 Nm-es csúcsnyomatékával erősebb a cég jelenlegi "legzöldebb" kétliteres négyhengeres turbódízelénél.

A kis dízelmotort két elektromos motor is megtámogatja, amelyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerekeket hajtja. Az első tengely vonalába szerelt elektromotor 80 lóerős, de rövid ideig akár 139 lóerőt is kipréselhetünk belőle. Ehhez hasonlóan, a másik elektromos motor 34 lóerős, de rövid ideig teljesítménye az 51 lóerőt is elérheti. Summa summarum, a Vision Efficient Dynamics 356 lóerős és 800 Nm-es csúcsnyomatékot produkálhat.

És hogy pontosan mikor várható a tanulmányból sorozatgyártás? Erről sajnos még nincsenek pontos információk, ahogy a tervezett értékesítési árról sem.