Business

Suzuki
Forrás: daylife.com

Triplázott A Mi Autónk

Megháromszorozta az idén várható operatív nyereségét a Suzuki.  A japán autógyártó pénzügyi prognózisai azért vettek pozitív fordulatot, mert a vártnál jobb féléves eredményeket realizáltak büdzséjükben.

Emlékeznek még a roncsprémium-programokra? Az autóértékesítést fokozó támogatások néhány fontos piacon már véget is értek, ahogy a hirtelen egekbe szaladó vásárlási kedv is azokkal együtt lett semmivé. A világ autógyártóinak jövőjét most erős bizonytalanság övezi, s ez alól még a japánok sem kivételek. A Suzuki viszont azon kevesek közé tartozik, akik a jelek szerint jól használhatták ki a különböző ösztönző programokkal mesterségesen gerjesztett fogyasztói kedvet.

A Suzuki atyja feljebb rakta a mércét.     (fotó: daylife.com)
A Suzuki atyja feljebb rakta a mércét. (fotó: daylife.com)

Előbbi mondat persze igaz volna a japán autógyártók túlnyomó részére, hiszen az amerikai roncsprémium-program kifejezetten nekik volt előnyös, lévén, hogy egyik legnagyobb felvevőpiacukról van szó. Ennek azonban már vége, a japán gyártók zömét pedig ismét elfogta a rettegés. De nem a Suzukit! Ők rendkívül pozitív pénzügyi prognózisokkal számolnak az idei évre.

Amíg ugyanis jelen gazdasági körülmények mellett egyesek már csak a feltörekvő piacok növekvő felvevőképességében – vagy éppen a környezetbarát járművek fejlesztésében – bízhatnak, addig a Suzukinak ott van India. Ami tudvalevő, hogy az autóipar vonatkozásában egy komplett aranybánya. Persze ez leginkább a kisautók értékesítésében utazó multiknak előnyös, nem véletlen tehát, hogy a helyi Tata mellett a Suzuki itteni leányvállalata sem különösebben érzi a válságos időket.

A Maruti Suzuki India – mely cégben az anyacég bír nagyobb tulajdonrésszel -, a legnagyobb indiai autógyártóként legutóbb majdnem megduplázta nyereségét annak negyedéves elszámolásakor. Az anyavállalat sem teljesített rosszul: féléves nettó nyereségét 12,5 milliárd jenre becsülik, mely összeg már „csak” 63 százalékkal kevesebb az előzőleg mért eredménynél. A biztató számoknak köszönhetően Suzuki Osamu, a cég vezérigazgatója is optimistább: az egész évre vonatkozó nyereséget illetően változtattak a prognózisokon, így a májusban rögzített 5 milliárd jenes várható eredményt 15 milliárdra módosították.