Business

schmidt_logo
Forrás: zimbio.com

A Google csak vásárol, vásárol

Nem teketóriázott sokat az internetes keresők királya: miután a Microsoft a Yahoo-val erősített, a Schmidt-birodalom rögtön magába szippantott egy a video-technológiában igen jártas céget.

Várható volt, hogy a Microsoft és a Yahoo házassága fel fogja rázni az internetes keresők piacát, ha nem másért, akkor például a hirdetésekből befolyó összegek eloszlása kapcsán. A redmondi cég Bing néven indított keresője jelenleg 4,5 százalékot tudhat magáénak, húsz százalékkal legutóbb második volt a Yahoo, a Google 75 százalékpontja pedig az első helyet jelenti az amerikai piacon. A Microsoft vásárlása egyértelműen jelezte, hogy Redmond nagyobb részt követelne az egyre jövedelmezőbb internetes keresési hirdetésekből.

Nagyok játéka...     (fotó: techgadgedts.in)
Nagyok játéka... (fotó: techgadgedts.in)

Ezt azonban nem ereszti olyan könnyen a piaci részesedéséért foggal-körömmel küzdő Google. Bill Gates vállalkozásának alig mondott igent a hajdanán szebb napokat is megélt Yahoo, Eric Schmidt birodalma máris újított egy neves, video-technológiára szakosodott vállalatot.

Az On2 csapata ugyanis, olyan brandeket tud ügyfelei között, mint példának okáért a Skype, a Nokia, a Sony vagy éppen a rendre első osztályú szoftverekkel jelentkező Adobe. A Google 106,5 millió zöldhasúért vinné a céget, s ha az On2 részvényesei fejet hajtanak – és miért ne tennék -, még idén létrejöhet az áhított fúzió.

Az On2 technológiája segítene a videofájlok tömörítésében, így az internetes keresések eredményeiként, a jövőben nagyobb felbontású képek és videók is könnyedén elérhetők volnának. A Google szerint már bőven itt az ideje, hogy a high quality videók is a webes platform részét képezzék, az On2 csapata pedig, saját bevallásuk szerint ezt könnyedén meg is valósítaná a jövőben.